Dve novi vozili na utekočinjen zemeljski plin sta novost v podjetju SIGR Bizjak in v tem delu Evrope.

Okolju prijaznejši tovornjaki

V podjetju SIGR Bizjak z Jesenic so kot prvi v regiji kupili dve tovorni vozili na utekočinjen zemeljski plin, ki povzročata za dvajset odstotkov manj izpušnih emisij.

Podjetje SIGR ima več kot osemdesetletno tradicijo. Zanimivo je, da je že prva generacija lastnikov kot alternativno gorivo izkoriščala lesni plin, in sicer med drugo svetovno vojno, ko je bilo na trgu občutno pomanjkanje pogonskega goriva.

Jesenice – Podjetje SIGR Bizjak, ki ima sedež na Spodnjem Plavžu na Jesenicah, je pred kratkim kupilo dve novi tovorni vozili na utekočinjen zemeljski plin (LNG). Po besedah izvršne direktorice Nataše Pogačnik so takšni okolju prijazni vozili kupili kot prvo podjetje v regiji. Gre za vozili znamke Volvo, ki imata vse lastnosti in zmogljivosti dizelskega motorja, a povzročata za dvajset odstotkov manj izpušnih emisij ogljikovega dioksida kot primerljivi dizelski tovornjaki. Je pa res, je povedala Pogačnikova, da je investicija v vozilo na zemeljski plin za 60 odstotkov višja kot v dizelski tovornjak. A v podjetju so prepričani, da je ekološka in tehnološka modernizacija na vseh področjih ključna za večjo konkurenčnost v prihodnosti. »Globalna in regionalna podjetja, ki predstavljajo glavnino naših kupcev, namreč postajajo vedno bolj okoljsko naravnana. Vsa imajo stroge letne cilje, ki jasno stremijo k zmanjševanju izpušnih emisij. Danes ni več pomembna samo pravočasna dostava, tehnološka podprtost oziroma točno spremljanje lokacije blaga, temveč na odločitve vpliva tudi učinkovitost transporta v odnosu do okolja,« je povedala.

In kako je s polnjenjem? Polnilnice so v Ljubljani in Kozini, a vozili bodo uporabljali predvsem v mednarodnem transportu: v Avstriji, Nemčiji, na Nizozemskem in v Belgiji. V Avstriji in na Nizozemskem je pokritost s polnilnicami dobra, je povedala Potočnikova, v Nemčiji pa je še nekoliko slabša. Glavne države Evropske unije sicer intenzivno investirajo v izgradnjo tovrstne infrastrukture. Ker so izpušne emisije občutno nižje, so za takšna v nekaterih državah tudi nižje cestnine.

Kot je še dodala Pogačnikova, veliko pozornost v podjetju namenjajo tudi zmanjševanju porabe goriva. Imajo enega najsodobnejših in najmlajših voznih parkov, redno skrbijo tudi za izboljšave in šolanje voznikov. »Na splošno v podjetju zasledujemo visoke smernice trajnostne strategije po zmanjšanju ogljičnega odtisa dobavne verige ter nenehno vlagamo v razvoj,« je še povedala.