Se bomo v prihodnosti vozili z električnimi vozili

V naslovu je mišljena stoodstotna uporaba električnega pogona. Moj odgovor na to vprašanje je pritrdilen. Naj svoje mnenje podkrepim s spodnjimi dejstvi, tehničnimi rešitvami.

Posledice onesnaženja s fosilnimi gorivi so vidne iz dneva v dan, in segrevanju zemlje se ne moremo več izogniti. Strokovnjaki naravovarstveniki opozarjajo, da bo veliko znanja, denarja in truda treba vložiti, da se ta trend ustavi. Ena od možnih rešitev je uporaba električnih vozil, ki ne onesnažujejo okolja.

Vsi svetovni proizvajalci vozil na motorni pogon so že razvili modele vozil, kombinirano vozilo (hibrid) in že takšna na stoodstotni električni pogon. Domet električnih vozil se iz leta v leto povečuje. Z manjšimi modeli znanih električnih osebnih vozil se že da prevoziti več kot petsto kilometrov.

Slovenija je kot sopodpisnica Kjotskega sporazuma zagotovila vlaganje v čisto okolje s svojimi obvezami. Eden od zadnjih ukrepov je tako imenovana samooskrbna sončna elektrarna, ki se v zadnjih letih pospešeno vgrajuje na naše strehe. Večina uporabnikov je spoznala tudi povezavo na uporabo električnega vozila. Morda še niste seznanjeni, a strošek enega polnjenja vozila za okrog petsto kilometrov je samo tri evre. Prek samooskrbne sončne elektrarne pa bo na voljo lastna brezplačna črpalka.

V razvoju je nov način pridobivanja električne energije – fuzijska elektrarna. V sodelovanju z več državami se gradi v Franciji. Gre za proizvajanje električne energije brez stranskih učinkov (odpadkov, onesnaženja), s praktično neomejeno dobo. Razvoj najlažje predstavim s prispodobo živali. Fuzijska elektrarna velikosti psa je že izvedena in preizkušena, a dela z izgubo. Velikost slona se dela in bo končana po letu 2020 in bo delovala s pozitivno ničlo. Izdeluje pa se že elektrarna v velikosti kita, ki bo ustvarjala veliko električne energije brez stranskih posledic in zelo nizko ceno. Za ceno dizelskega goriva pa vidimo, kam se dviga.

Zadnje razmišljanje pa je urediti elektro črpalke. V poenotenju baterij in priključkov bi vozilo zapeljali kot v avtopralnico. Potisni trak bi vozilo porinil nad robota, ki bi snel in kasneje pritrdil baterijo, vtaknili plačilno kartico in že drveli naproti novim petsto kilometrom z nizko ceno goriva. Kaj pravite?

Po teh opisih verjetno verjamete mojemu optimizmu v zvezi z uporabo električnih vozil. V ta namen smo v Šolskem centru Kranj v sodelovanju z razvojnim podjetjem električnih vozil Metron na dvorišču postavili polnilnico za električna vozila in kolesa. Izdelavo in priklop bom predstavil v naslednjem prispevku.