Trk v času umetnika Roka Oblaka je bil dogodek trenutka. / Foto: Igor Kavčič

Keramika na dotik

V okviru festivala keramike Kroginkrog so v petek odprli razstavo sedmih keramičnih instalacij v prostoru.

Kranj – Festival keramike Kroginkrog, ki se je v teh dneh prevesil v drugo polovico, razveseljuje z raznovrstnim programom delavnic z glino, večernimi pogovori, koncerti in razstavami. V petek je na različnih lokacijah v starem delu mesta potekalo odprtje osrednje festivalske razstave ?r kvadrat, ki ga je pospremilo kar precej ljubiteljev keramične umetnosti. Pod organizacijo sta se podpisali Layerjeva hiša in Galerija Prešernovih nagrajencev.

»Prostorske keramične instalacije na današnji razstavi v različnih delih mesta so korak v smer razvoja keramike in odmik od njenega tradicionalnega pomena,« je v uvod k potovanju po različnih lokacijah povedala kuratorka razstave Nina Koželj. Na prvi postaji v tako imenovani hiši Medprostor se z instalacijama predstavljata Maruša Mazej in Nika Erjavec. Prva je instalacijo naslovila Zaznavanje praznine, v kateri se ukvarja s pomenom praznine prostora, druga v instalaciji Uglašenost teles odkriva potencial keramike v dotikanju. Ali kot je v katalogu k razstavi zapisala Zala Orel: »Znotraj instalacije, kamor avtorica vabi, je mir in red, misli so ubrane, nepotrebno izginja v meditativnem ritmu premikajočih se keramičnih teles.«

V Stolpu Škrlovec nas v svet kinetične umetnosti, ki nam dovoljuje dotikanje, popeljala Nataša Sedej. V postavitvi Svoboda sanjanja na mrežah, razpetih pod strop galerije, opazujemo drobne predmete iz keramike. V Vovkovem vrtu v instalaciji Igra zemlje in vetra, ki jo je avtorica Ivana Petan vpletla v tamkajšnji umetniško upodobitev obrambnega stolpa, lahko stopimo v središče na vrvicah obešenih keramičnih »ropotuljic«, ki ustvarjajo zvok in neko posebno energijo.

Peto instalacijo Trk v času Roka Oblaka smo pravzaprav doživeli kot performans. Nad Plečnikovo stopnišče je dvignil kroglo iz gline in jo spustil na podstavek, kjer se je razbila in za seboj pustila le črepinje.

Sledili sta še dve umetniški postavitvi v Galeriji Prešernovih nagrajencev. Dar kruha je naslov prostorske postavitve, ki v ospredje umetniškega koncepta postavlja tudi aktualno stanje v svetu, lakoto in revščino na eni strani ter pohlep in množično potrošnjo na drugi. S postavitvijo Hiša pa publiko nagovarja Mojca Smerdu. Hiša, sestavljena iz opek, nima ne vrat ne oken, slišimo pa zvoke iz stare hiše, kot so ropot posode, kukavico na uri … V Galeriji Prešernovih nagrajencev bodo danes ob 18. uri pripravili pogovor z Dragico Čadež, naslednji dan, 17. aprila, ob 19. uri pa z Mojco Smerdu.