Akcija je neposredna in konkretna ter sledi jasnemu cilju: voznike aktivno ozaveščati, predvsem pa nemudoma vplivati na njihovo vedenje v prometu, so razložili v agenciji za varnost prometa. / Foto: Gorazd Kavčič

Pripeti in brez telefona

Terenska akcija za povečanje pripetosti z varnostnim pasom in zmanjšanje uporabe telefonov med vožnjo je potekala tudi v Kranju. Jutri bodo policisti po vsej državi izvajali maratonsko merjenje hitrosti.

Včeraj se je začela štirinajstdnevna nacionalna preventivna akcija Hitrost, v okviru katere bodo slovenski policisti jutri izvajali maratonsko merjenje hitrosti. Akcijo bo AVP v sodelovanju s policijo ponovila še junija in avgusta. Njen osnovni namen je zmanjšanje števila prometnih nesreč, ki se zgodijo zaradi hitrosti, in zmanjšanje teže njihovih posledic. Prehitra vožnja je namreč še vedno najpogostejši vzrok prometnih nesreč, še zlasti v naseljih in na regionalnih cestah.

Kranj – V petek, v času jutranje in popoldanske prometne konice so voznike in druge udeležence prometa na šestih lokacijah v Kranju pričakali prostovoljci, ki so jih z različnimi sporočili opozarjali, naj med vožnjo ne uporabljajo mobilnega telefona in poskrbijo za pripetost vseh potnikov v vozilu. Gre za posebno terensko akcijo Javne agencije RS za varnost prometa (AVP), ki do danes poteka v petih največjih slovenskih mestih.

AVP ugotavlja, da je med vozniki vse obsežnejša uporaba mobilnih telefonov, ki poslabšuje njihov reakcijski čas za kar polovico. »Mobilni telefoni so zaradi pogoste uporabe vse večji motilci pozornosti za varno udeležbo v prometu. In to ne velja le za voznike vozil, temveč tudi za pešce in kolesarje,« opozarjajo na AVP in dodajajo, da telefoniranje na voznika učinkuje enako, kot bi imel v krvi 0,8 promila alkohola, med pisanjem SMS-sporočila pa voznik kar štirikrat več časa ne gleda na vozišče kot pri normalni vožnji.

Dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrtno žrtev kar za polovico, skoraj toliko zmanjša tudi tveganje za hude poškodbe, sporoča AVP. Lani je na primer v prometnih nesrečah v osebnih vozilih umrlo petnajst oseb (devet voznikov in šest potnikov), ker niso bili pripeti, 28 pa se jih je hudo poškodovalo. Skrb vzbujajoč je bilo med umrlimi skoraj polovica (sedem) mladih v starosti od 15 do 29 let.