Izzivov v šolstvu ne manjka

V društvu Svet staršev so pred časom pripravili peticijo, s katero so odprli razpravo o možnih spremembah šolskega sistema. Doslej jo je podpisalo več kot 21 tisoč posameznikov.

Treba bo doseči široko družbeno soglasje o tem, kakšno šolo si želimo, poudarja minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo.

S peticijo so v društvu želeli opozoriti na preobremenjenost učencev in dijakov ter so zato v štirinajstih točkah strnili svoje predloge, v katerih se med drugim zavzemajo za zmanjšanje obsega učne snovi in domačih nalog, zmanjšanje številčnega in več opisnega ocenjevanja, ukinitev nacionalnega preverjanja znanja oziroma njegovo preobrazbo v tako imenovane kompetenčne teste, uvedbo sprejemnih izpitov za srednje šole in fakultete, ukinitev mature v obstoječi obliki, želijo si tudi več gibanja in športa, enakovredno obravnavo učencev s posebnimi potrebami in zmanjšanje števila otrok v razredih. Številnih izzivov na področju šolstva se zaveda tudi pristojni minister Jernej Pikalo, ob tem pa poudarja, da jih ni mogoče rešiti čez noč.

Od septembra, ko je nastopil nov mandat, pa do danes se je v okviru številnih sestankov in srečanj seznanil z aktualnimi izzivi na vseh področjih, ki sodijo v pristojnost ministrstva za izobraževanje, znanost in šport. Na ministrstvu so na ta način identificirali več kot trideset izzivov, v sklopu katerih so si zadali več kot sedemdeset različnih nalog. Na ministrstvu tako po njegovih besedah pospešeno pripravljajo rešitve, ki jih bodo pravočasno usklajevali tudi z vsemi zainteresiranimi deležniki.

"Na področju osnovnih šol se je v zadnjih letih nakopičilo precej težav, na katere opozarjajo tako ravnatelji in učitelji kot tudi starši in ne nazadnje otroci," poudarja minister, ki se zato zaveda, da jih čaka zahtevna in obsežna razprava o tem, ali so učni načrti prezahtevni, ali ne bi veljalo morda spremeniti načina ocenjevanja predmetov, kot so šport, glasbena in likovna umetnost ter tehnika in tehnologija, ali so potrebne spremembe pri nacionalnih preizkusih znanja, pa tudi kako spremeniti miselnost, da so ocene pomembnejše od znanja. Razmislek bo potreben tudi o obstoječi učbeniški politiki in pretežkih šolskih torbah, spregovorili naj bi še o pomenu in vrednotenju učiteljskega poklica. Vse to bodo ključne tematike pri pripravi novega strateškega dokumenta na področju vzgoje in izobraževanja, obljublja minister in dodaja, da je treba doseči široko družbeno soglasje o tem, kakšno šolo si želimo.

Na področju srednjih šol se posvečajo vprašanju prenove gimnazijskega programa ter splošne in poklicne mature, "zlasti z vidika vse številnejših opozoril, da na eni strani strmo upada število splošnih maturantov in na drugi strani narašča število poklicnih maturantov ter da bi morala biti ločnica med obema maturama oziroma njunim vrednotenjem z vidika nadaljnjega izobraževanja precej bolj jasno začrtana". Na področju visokega šolstva so januarja sprejeli akcijski načrt za strategijo internacionalizacije visokega šolstva, v pripravi je predlog zakona o visokem šolstvu. V pripravi je tudi nova nacionalna strategija izobraževanja odraslih, na področju znanosti pa jih čaka medresorsko usklajevanje o predlogu zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti.