Ceste terjale najmanj smrtnih žrtev doslej

V Sloveniji smo lani drugo leto zapored zabeležili izboljšanje prometne varnosti, lansko leto je bilo z vidika prometnih nesreč z najhujšimi posledicami celo najboljše po letu 1954.

Ljubljana – Lani je na slovenskih cestah umrlo 92 oseb (104 v letu 2017), kar je najnižje število smrtnih žrtev v 64 letih, kar vodimo uradno prometno statistiko, manj kot leta 2017 je bilo tudi huje (798) in lažje poškodovanih (6778), so prejšnji teden ob predstavitvi stanja varnosti cestnega prometa poudarili na Javni agenciji RS za varnost prometa (AVP). »Izboljšanja prometne varnosti nikakor ne smemo jemati za samoumevno, saj se statistike lahko hitro obrnejo oz. močno zanihajo,« je poudaril Igor Velov, direktor AVP.

Lani se je povečalo število umrlih voznikov osebnih avtomobilov (za deset odstotkov na 33 umrlih) ter število umrlih pešcev (za 30 odstotkov na 13 umrlih). Po drugi strani je umrlo za 38 odstotkov manj motoristov (18), za 27 odstotkov se je zmanjšalo tudi število umrlih kolesarjev.

Najpogostejši vzrok za nastanek prometnih nesreč je bila znova neprilagojena hitrost, zaradi katere je umrlo 36 oseb, med vzroki sta sledila nepravilna stran oz. smer vožnje (28 smrtnih žrtev) in neupoštevanje pravil o prednosti (9 umrlih). Največ prometnih nesreč s smrtnim izidom se je pripetilo na regionalnih cestah (31 umrlih), cestah v naselju in lokalnih cestah (25), glavnih cestah (21), sledijo avtoceste in hitre ceste (15 umrlih).

Mobilni telefoni postajajo vse večji motilci pozornosti pri voznikih, kolesarjih in pešcih, na kar bodo opozarjali tudi v včeraj začeti nacionalni preventivni akciji, ki bo potekala dva tedna. Na AVP se zavzemajo tudi za strožje sankcioniranje uporabe mobilnih telefonov med vožnjo – predlagajo globo v višini 250 evrov in tri kazenske točke. Zavzemajo se tudi za preučitev znižanja dovoljene stopnje alkohola na 0,2 promila, vzpostavitev sekcijskega merjenja hitrosti na celotnem avtocestnem križu in za vključitev prometne vzgoje v izvedbene kurikule. Na Ministrstvo za infrastrukturo bodo podali tudi pobudo za izvedbo mobilnih enot nadzornih organov, ki bi preverjali tehnično brezhibnost vozil na cesti.