Barvit grafični univerzum Miha Perčiča je na ogled do konca februarja. / Foto: arhiv razstave (Jelena Justin)

Potovanje po grafični Mlečni cesti

Do konca februarja se v prostorih Kletnega razstavišča v kranjski Mestni hiši z grafikami iz ciklusov Mlečna cesta ter Kruha in iger predstavlja domači ustvarjalec Miha Perčič.

Kranj – Grafik Miha Perčič deluje kot samostojni kulturni delavec, vodja likovnih delavnic ter kot aktiven član Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov (ZDSLU) razstavlja na samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Po svoji temeljni likovni izobrazbi je specializirani grafik. V ospredju njegovega likovnega delovanja je preizkušanje izraznih možnosti različnih grafičnih tehnik. Pri tem je pokazal občutljivost za postopke globokega in visokega tiska, torej za tradicionalne grafične tehnike, ki zahtevajo procesno naravo dela in tehnično popolnost. Za svoje ustvarjanje je bil večkrat nagrajen, med drugim je na Mednarodnem festivalu likovnih umetnosti v Kranju leta 2013 prejel priznanje ZDSLU za kakovost likovnih del, na sedmem mednarodnem festivalu likovnih umetnosti Znak, simbol, barva leta 2017 pa odkupno nagrado Gorenjskega muzeja za gorenjskega likovnega ustvarjalca.

V malone dveh desetletjih kontinuiranega dela je Miha Perčič svoj likovni svet motivno bogatil in likovno izčiščeval, tako da so lahko nekateri motivi dobili značaj simbola ali znaka, kar velja tudi za razstavljena dela iz ciklusov Mlečna cesta ter Kruha in iger. Pomembna lastnost Perčičevega likovnega nagovora je hotenje po preizkušanju različnih izraznih možnosti grafike, ki ga je usmerilo v likovno eksperimentiranje, na primer v povezovanje grafike s slikarskimi učinki, ki jih prinaša uporaba intenzivnih, živahnih akrilnih barv in platna kot nosilca grafičnega odtisa. Kot grafično matrico je uporabil valovito lepenko.

Kot je na odprtju razstave avtorja in njegova dela predstavil Damir Globočnik, ne glede na ostro redukcijo motivnih sestavin oziroma na njihovo prevajanje na raven abstrakcije za Miha Perčiča vsebinski momenti nikoli niso postranska stvar. Ciklus Mlečna cesta sestavlja niz grafičnih odtisov, iz katerih bi lahko sestavili naše osončje. Za posamezne planete je izbral dve niansi iste barve ali dvojico sorodnih barv: Mars je rdeče-oranžen, Neptun moder, Venera zelena itd. Križci in krogci iz ciklusa Kruha in iger po zaslugi uporabe črne in rdeče barve pa vsaj od daleč spominjajo na dela nekaterih predstavnikov likovne avantgarde z začetka preteklega stoletja. Motiv deluje kot simbol ali znak, v katerem pa avtor vidi tudi likovno polje oziroma prizorišče pestre likovne igre in sosledij drobnih vzporednih odtisov goste barve in vmesnih praznih mest, ki jih omogoča reliefna površina lepenke. Ta preprosta, vendar povsem legitimna grafična matrica je prilagojena obliki likovnega motiva. Avtor nas na vsebino oz. motivno podstat razstavljenih del opozarja s poimenovanjem obeh ciklusov in posameznih del. Pri grafikah iz ciklusa Okolje je pot do razbiranja motivne spodbude preprostejša. Asociativni namigi so prisotni v obliki grafičnih matric, ki spominjajo na ptico, slona, sovo, jadrnico ... Skrivnostnejše so grafike iz ciklusov Imaginacija in Borg. Kvadratni grafični odtisi v rdeči in zlati barvi, ki tvorijo ciklus Borg, prikazujejo borgovsko kocko – Borgi so kibernetska bitja iz znanstvenofantastične sage Zvezdne steze.

Nosilca likovne dinamike avtorjevih del ostajata barva in struktura grafičnega odtisa, z izbiro enostavnih temeljnih motivnih oblik pa je Miha Perčič poudaril hotenje po harmoničnem skupnem vtisu.