Na Darsu za letos načrtujejo, da bodo na avtocesti mimo Jesenic obnovili tudi dva viadukta v smeri Karavank. / Foto: Gorazd Kavčič

Poleg druge cevi še dve obnovi

Poleg načrtovanega začetka gradnje druge cevi karavanškega predora bodo letos gradbeni stroji rohneli še na dveh odsekih gorenjske avtoceste – na avtocesti mimo Jesenic in odseku Kranj zahod–Podtabor.

Kranj – Največji letošnji projekt Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) na gorenjskem kraku avtoceste bo zagotovo gradnja druge cevi karavanškega predora, če se seveda ne bo še naprej zatikalo pri izbiri izvajalca. Zgodba o zapletu po avgustovskem izboru turškega podjetja Cengiz In­saat Sanayi ve Ticaret, ki naj bi drugo cev predora zgradil za 89,3 milijona evrov, je znana. Na Darsovo izbiro so bile vložene tri pritožbe neizbranih izvajalcev, katerih ponudbe so bile sicer vsaj za 15 milijonov evrov višje od turške.

Državna revizijska komisija je novembra lani ocenila, da izbrana ponudba turškega ponudnika zaradi sprememb v času samega postopka ni dopustna in je odločitev o oddaji javnega naročila razveljavila. Postopek izbire izvajalca je bil tako vrnjen v fazo temeljitega in celovitega pregleda in ocenjevanja ponudb, kdaj in kako bo Dars sprejel končno odločitev, pa še ni znano, zakonski rok je sicer devetdeset dni. Poleg tega se lahko znova zaplete, saj lahko ponudniki na vsako odločitev znova vložijo zahtevo za revizijo.

Kakorkoli se bo že razpletla zgodba z izbiro izvajalca za gradnjo druge cevi karavanškega predora, lahko že napovemo, da bodo poleg 3546 metrov cevi na slovenski strani predora istočasno zgradili še manjkajoče, dobrih šeststo metrov dolgo smerno vozišče avtoceste pred portalom nove cevi (ter pripadajoče objekte).

V Darsu sicer letos na Gorenjskem načrtujejo tudi dve obsežnejši investicijski vzdrževanji avtoceste. Na avtocesti mimo Jesenic je na odseku med Lipcami in Hrušico predvidena sanacija viaduktov Podmežakla 1 in Podmežakla 2 v smeri proti Karavankam. V Darsu so nam pojasnili, da bo promet v času izvajanja vzdrževalnih del urejen po drugi polovici avtoceste dvosmerno, po enem pasu v vsako smer, večjih zastojev pa ne pričakujejo.

Druga večja letošnja investicija na gorenjskem kraku avtoceste bo preplastitev dotrajanega odseka med priključkom Kranj zahod in Podtaborom oz. viaduktom Lešnica, ki je pred istoimenskim predorom. Gre za približno devet kilometrov dolg avtocestni odsek, ki ga bodo obnavljali v smeri proti Karavankam. Preplastili bodo tudi priključek Kranj zahod (izvoz z avtoceste iz smeri Ljubljane ter uvoz nanjo v smeri Karavank) in razcep Podtabor (odcep proti Tržiču in priključno pot iz smeri Tržič proti Karavankam). V času gradnje je na tem odseku predvidena zapora 2+1 z obračanjem, kar pomeni vzpostavitev dveh pasov v smeri konice oz. povečanega prometa, v nasprotni smeri bo en vozni pas. V Darsu so optimistični, saj tudi pri tej zapori ne pričakujejo večjih zastojev. Predvidoma lahko zastoji nastanejo le občasno, ob postavitvi zapor, so namreč napovedali.

Navedeni obnovi avtoceste bodo začeli izvajati predvidoma jeseni po koncu turistične sezone, če seveda tudi tu ne bo prišlo do zapletov pri izbiri izvajalcev. Po uspešni izvedbi razpisov za izvajalca del bosta tudi znani pogodbeni ceni izvedbe del in roka izvedbe, so nam še razložili v Darsu.