Bencin že desetletje dražji od evra

Za 95-oktanski neosvinčen bencin smo manj kot evro nazadnje plačali aprila 2009, za dizel pa februarja 2016. Obe gorivi sta bili najdražji septembra 2012, ko je bencin stal 1,576 evra, dizel pa 1,444 evra.

Kranj – Čeprav smo v leto 2019 zaradi pocenitve pogonskega goriva s 1. januarjem zapeljali ceneje, kot smo se vozili konec preteklega leta, pa je dizelsko gorivo še vedno dražje od bencinskega. Zadnji dan lanskega leta sta tako regulirani ceni še znašali 1,218 evra za neosvinčen 95-oktanski bencin in in 1,249 evra za dizel, z novim letom pa je treba za liter bencinskega goriva ošteti 1,183 evra oz. 3,5 centa manj, dizel pa se je pocenil za 5,5 centa na 1,194 evra.

Dizelsko gorivo je v Sloveniji dražje od bencinskega že vse od 23. oktobra lani, ko je bilo treba za dizel odšteti 1,364 evra, za bencin pa 1,346 evra. Predtem je bilo dizelsko gorivo nazadnje dražje od bencinskega januarja 2009, ko je liter bencina stal 0,941 evra, liter dizla pa 0,948 evra, kažejo podatki ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Pregled cen pogonskega goriva v zadnjem desetletju, ki so ga pripravili na gospodarskem ministrstvu, pokaže, da se trenutno vozimo precej ceneje kot pred šestimi, sedmimi leti. Gorivo je bilo tako v zadnjem desetletju najdražje septembra 2012, ko je bencin stal 1,576 evra, dizel pa 1,444 evra. Manj kot evro pa smo za liter bencina nazadnje plačali aprila 2009, tedaj je stal 0,996 evra. Liter dizla je bil cenejši od evra nazadnje februarja 2016, ko je bilo treba zanj odšteti 0,992 evra, še pred tem pa v začetku maja 2009, ko je stal 0,989 evra.

Poglejmo še, koliko se je gorivo podražilo v zadnjih desetih letih. Prvi dan leta 2009 je liter 95-oktanskega bencina stal 0,827 evra in se je torej do letos podražil za 43 odstotkov. Cena litra dizelskega goriva je bila 1. januarja 2009 pri 0,914 evra, do danes pa se je povišala za skoraj 31 odstotkov.

Ceni neosvinčenega 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva sta v Sloveniji še vedno regulirani, razen na bencinskih servisih ob avtocestah in hitrih cestah, kjer lahko trgovci njuni ceni oblikujejo samostojno od 9. novembra 2016, medtem ko smo že pred tem sprostili cene 100-oktanskega bencina ter kurilnega olja. Čeprav je gospodarsko ministrstvo lani že predlagalo popolno liberalizacijo trga naftnih derivatov in so k temu pozvali tudi v Trgovinski zbornici Slovenije, pa se to (za zdaj) še ni zgodilo.