Dober odziv na nočni avtobus

Odziv na testne nočne avtobusne prevoze v veselem decembru je bil zelo dober, ugotavljata organizatorja Center za trajnostni razvoj podeželja Kranj in CIPRA Slovenija.

Kranj – V Centru za trajnostni razvoj podeželja Kranj (CTRP) in CIPRA Slovenija so zelo zadovoljni z odzivom na decembrsko akcijo, ko so dva konca tedna testno izvedli organizirane nočne prevoze z avtobusi, s katerimi so preverjali potrebe in možnosti za redno uvajanje nočnih prevozov, zlasti za mlade, ob koncih tedna in posebnih dogodkih, kot so bili tudi v veselem decembru. »Predvsem drugi konec tedna sta bili vožnji dodobra polni, izredno dober odziv pa je akcija doživela tudi na družbenih omrežjih in med lokalnimi akterji,« so sporočili iz CTRP Kranj.

Organizirane nočne prevoze so v nočeh na 16. in 22. december izvedli v okviru projekta Naj te zapelje zelena mobilnost, ki ga CIPRA Slovenija in CTRP Kranj na območju osrednje Gorenjske oz. vplivnem območju mesta Kranj izvajata od jeseni. S projektom, ki ga sofinancira ministrstvo za okolje in prostor iz sredstev podnebnega sklada, želita z inovativnimi organizacijskimi, promocijskimi in izobraževalnimi ukrepi promovirati in izboljšati zasedenost ter s tem izkoriščenost potenciala obstoječe mreže javnega potniškega prometa.

V decembrski akciji so v dveh nočeh organizirali štiri avtobusne prevoze, po dva na noč. Nočni avtobus je povezal Kranj s Šenčurjem, Cerkljami, Preddvorom, Kokrico, Naklim ter naselji ob omenjeni trasi. Prevoz je bil brezplačen, še posebno močno obveščanje pa je potekalo na družbenih omrežjih, sta sporočila organizatorja: »Tu so se zelo dobro odzvali in k obveščanju pripomogli gostinci oziroma organizatorji kulturno-zabavnih dogodkov v Kranju ter tudi vsa mladinska društva in lokalne turistične organizacije na območju. Še močnejši in tudi zelo pozitiven je bil na medmrežju (npr. na Facebooku) odziv posameznikov.« Navkljub dobremu odzivu na spletu so prvo noč (na 16. december) z obema vožnjama prepeljali le peščico potnikov, precej bolje pa je bilo v noči na 22. december, ko sta bila avtobusa na obeh linijah dodobra polna in je bilo samo uradno evidentiranih udeležencev skoraj 45.

S testno izvedbo nočnih voženj sta partnerski organizaciji projekta dobili veliko praktičnih informacij in izkušenj ter tudi izredno pozitivno motiviranost za nadaljevanje aktivnosti. Že zdaj je mogoče reči, da bi bili nočni prevozi zaželeni in potrebni vsaj za večje tradicionalne dogodke v Kranju, ugotavljajo v CTRP in razmišljajo, da bi lahko tokratni polkrog razdelili na dve krajši trasi, ki bi jih prevzela manjša avtobusa, s čimer bi skrajšali čas potovanja za potnike ob koncu trase. »Tudi z namenom predstavitve vseh teh novih izkušenj in iskanja optimalnih in dolgoročnih rešitev bo v začetku leta 2019 izveden širši posvet na temo nočnih prevozov ter o mladih in javnem potniškem prometu. Na njem se bodo srečali in o tem pogovorili mladi iz osrednje Gorenjske ter predstavniki vseh pomembnejših akterjev za trajnostno mobilnost – občine, ministrstva, prevozniki, nevladne organizacije, gostinci …« so sporočili.