Gozdni sadeži so predvsem na embalaži, v čajih pa jih je bolj malo.

Gozdni sadeži le za okras

Primerjalno ocenjevanje trinajstih sadnih mešanic čajev z gozdnimi sadeži je pokazalo, da se za slikami sadežev na embalaži čajev skrivajo le prazne obljube. Gozdni sadeži so v čajih le za okras ali le v obliki arome.

Ker je v čajnih mešanicah zelo malo gozdnih sadežev ali le njihova aroma, v Mednarodnem inštitutu za potrošniške raziskave potrošnikom svetujejo, naj raje kupijo čaj hibiskusa ali šipka ter mu potlej dodajo posušene gozdne sadeže. Svetujejo jim tudi, naj pri nakupu čajev preverijo seznam sestavin na hrbtni strani, saj jih slikovna predstavitev na embalaži lahko hitro zavede.

Kranj – V Mednarodnem inštitutu za potrošniške raziskave (Mipor), ki na podlagi koncesije (in s sofinanciranjem ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo) izvaja primerjalno ocenjevanje blaga in storitev, so izvedli primerjalno ocenjevanje 13 sadnih mešanic čajev z gozdnimi sadeži različnih blagovnih in trgovskih znamk. Ocenjevanje je potrdilo, da se za slikami sadežev na embalaži čajev skrivajo zgolj prazne obljube. Čaji vsebujejo zelo malo gozdnih sadežev ali le njihove arome.

Na prednji strani embalaže vseh pregledanih čajev so slike velikih svežih jagod, malin, robid, borovnic in drugih gozdnih sadežev, medtem ko so cvetovi hibiskusa, plodovi šipka in jabolk, ki običajno predstavljajo več kot polovico mešanice, le redko prikazani na sliki. V Miporju so preverili, koliko gozdnih sadežev, ki jih kažejo slike, vsebujejo izbrani čaji, in ugotovili naslednje: osem čajev je vsebovalo od 0,3 do 19 odstotkov gozdnih sadežev, predstavljenih s sliko, dva izdelka sta vsebovala gozdne sadeže, a proizvajalec ni navedel njunega deleža, trije čaji pa sploh niso vsebovali gozdnih sadežev, ampak le njihove arome. »Take predstavitve izdelkov zavajajo in napeljujejo k nakupu nečesa, kar ni glavna vsebina izdelka. Potrošnik namreč ob pogledu na opis in embalažo pričakuje, da izdelek vsebuje gozdne sadeže oziroma da prav sadeži predstavljajo prevladujoči del izdelka,« meni Nika Kremić iz Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave in dodaja, da bi opisi in slike na embalaži morali predstavljati dejansko vsebnost izdelka, tudi glede na delež sestavine v izdelku – torej večje slike hibiskusa, šipka in jabolk.

Prav vsi pregledani čaji, z izjemo enega, so vsebovali aromo ali več različnih arom, nekateri pa tudi aditive, ki uravnavajo kislost. Le en izdelek je bi brez aditivov in arom. Nekateri proizvajalci tudi pretiravajo z ovijanjem čaja. Kar šest čajnih mešanic je bilo ovitih v štiri sloje embalaže.