Črt Štrubelj in Primož Žibert Đuričić na odru Stolpa Škrlovec / Foto: Janez Jakob Dremelj

Gimnazijsko Pohujšanje

Dijaki Gimnazije Kranj so se v režiji Milana Goloba predstavili v Cankarjevi drami Pohujšanje v dolini šentflorjanski.

Kranj – Po lanski odmevni odrski uprizoritvi Bartolovega Alamuta so se dijaki Gimnazije Kranj v Cankarjevem letu lotili njegovega Pohujšanja v dolini šentflorjanski. Kljub temu da gre za eno izmed Cankarjevih besedilno najzahtevnejših del, so se dijaki ob režiserskem vodstvu Milana Goloba uspešno podali v njegove globine in razmišljali tudi o najtemnejših globinah človeške duše, pri tem niso pozabili na prispodobo doline, ki jo nemalokrat doživljamo tudi tukaj in zdaj.

Ko v dolino pride popotnik umetnik s svojo ljubico Jacinto, ga tamkajšnji župan in z njim seveda tudi vsi podložni stebri družbe označijo za vir nečistosti in pohujšanja. A kljub temu oprezajo za njunim početjem. Popotnik se namreč izdaja za Petra, tistega zapuščenega otroka, ki se ga je pred mnogo leti dolina v svoji »čistosti« odrekla, in zato od prej omenjenih veljakov izsiljuje denar. Seveda tudi na slavje, ki ga pripravljata, pridejo vsi. Iz strahu, hinavščine …? Ko ta dva odideta iz doline, se pojavi pravi Peter, županu in njegovim pa uspe obvarovati čisto šentflorjansko dolino.

Mladi igralci so v predstavljanju besedila, ki je polno Cankarjevih citatov, ki tudi v današnjem času delujejo v različnih družbenih kontekstih, suvereni, prav tako pa v gibu in igri. Pri tem nimajo pomoči v scenografiji in drugih, na primer vizualnih elementih. Golob celo razdeli vloge ne glede na spol; tako imamo odlično Jacinto v Črtu Šturblju ali pa župana v Tinkari Krišelj. V igralskem ansamblu so še Nika Guzelj (županja), Ana Humerca Šolar (dacar), Zehra Mehić (zlodej), Primož Žibert Đuričić (Peter) in Kristian Irgl (popotnik). Za kostume je poskrbela Tina Pavlin, koreografijo Talija Kaličanin, zvočno podobo je oblikoval Gal Nagode, svetlobo pa Marko Koren. Lučni tehnici sta bili Meta Polajnar in Janina Ulčar.