Simon Mandelj, ustanovitelj in direktor podjetja GEM motors, z inovativnim elektromotorjem, s katerim počasi, a vztrajno stopajo na tuje trge. / Foto: Gorazd Kavčič

Električni avto s kamniškim znanjem

V kamniškem podjetju GEM motors skupaj s švicarskimi raziskovalci razvijajo bicar – majhno električno vozilo prihodnosti, ki ga je podprl tudi neodvisni evropski program industrijsko naravnanih raziskav za spodbujanje konkurenčnosti gospodarstva Eureca.

Kamnik – V podjetju GEM motors že osem let razvijajo elektromotor, s katerim so pozornost pritegnili že marsikje v tujini. Za razvoj so prejeli že več milijonov evrov evropskega denarja, na podlagi vse večjega zanimanja in konkretnih naročil pa so v Kamniku – v prostorih nekdanjega Stola – začeli tudi s proizvodnjo, ki ima kapaciteto do deset tisoč kosov letno. Posebnost njihovega elektromotorja je v tem, da je v celoti vgrajen v kolo skupaj s krmilnikom, s čimer so inovativni.

Ne prodajajo in ponujajo pa le znanja, ampak celoten produkt, torej vozilu prirejen elektromotor. Okolju prijazne oblike transporta so, kljub potrebam in znanju, še vedno v povojih, a zanimanje se nezadržno veča, s tem pa tudi priložnosti, ki jih v kamniškem podjetju ne nameravajo izpustiti iz rok. Rešitve so že razvili za električni skuter, tricikel in nekaj drugih manjših vozil, trenutno pa je glavni projekt bicar – mestno vozilo na električni pogon, ki ga razvijajo na pobudo švicarskih raziskovalcev.

»Naš cilj niso osebni avtomobili, ampak vsa vozila, med kolesom in avtom, saj stremimo tudi k temu, da so ta vozila okolju prijazna, ne zasedejo veliko prostora ipd. S švicarskimi raziskovalci smo se spoznali na enem od sejmov pred dvema letoma, kjer so v naši inovaciji videli rešitev za vozilo, ki ga razvijajo,« pravi ustanovitelj in direktor podjetja GEM motors Simon Mandelj, ki vodi ekipo petnajstih sodelavcev, od tega jih je deset v oddelku razvoja, med njimi pa je kar šest doktorjev znanosti.

Bicar je majhno električno vozilo za eno osebo, težko le 120 kilogramov, ki bi si ga prebivalci in obiskovalci večjih mest izposojali za prevoz po središčih. Zaradi električnega pogona ima za 140-krat manj izpustov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer kot navaden avto, je tih, doseže pa lahko hitrost 45 kilometrov na uro. Glede na velikost bi na običajno parkirno mesto lahko spravili šest bicarjev. V podjetju GEM motors so za bicar razvili elektromotor, krmilnik, baterijski paket, krmilno enoto, elektroniko in senzoriko na vozilu. Triletni projekt so začeli razvijati februarja, s partnerji pa bodo proizvedli tudi testno floto vozil za souporabo v Zürichu.

Celoten projekt je ocenjen na 720 tisoč evrov, pri čemer bo kamniško podjetje od Eurece dobilo 250 tisočakov, enako vsoto pa morajo zagotoviti sami.