Kaj prinaša zima

Gorski centri so tako kot lani sklenili najuspešnejšo poletno sezono doslej. A kljub rekordu poletje doda le od deset do 15 odstotkov k celoletnim prihodkom gorskih športnih središč. Zato ni čudno, da vsi že nestrpno pričakujejo, kako radodarna bo z nizkimi temperaturami in snegom letošnja zima.

A zgolj vreme – še zlasti ob milih zimah in dejstvu, da našim smučiščem manjka nekaj sto metrov nadmorske višine – ni dovolj. Marsikaj je odvisno od vlaganj v žičniško infrastrukturo, posodabljanje tehnike zasneževanja. Na precej smučiščih v Sloveniji, tudi nekaterih Gorenjskih, je v zadnjem obdobju prišlo do lastniških menjav. Tako se je že na lanskem srečanju slovenskih žičničarjev na Krvavcu zastavilo vprašanje, koliko denarja bodo prinesli novi lastniki.

Finančni vložek v infrastrukturo pred začetkom letošnje zimske sezone na vseh slovenskih smučiščih znaša pet milijonov evrov, pravijo v združenju slovenskih žičničarjev. A tretjina tega zneska gre na mariborsko smučišče. Na Gorenjskem so večje novosti napovedali le na Voglu, kjer so začeli z izgradnjo nove žičniške naprave v zgornjem delu smučišča, v Kranjski Gori so staro vlečnico Brsnina zamenjali z novo napravo. Vogel, ki je v lasti poslovneža Anthonyja Tomažina, sicer že nekaj časa velja za eno finančno bolj uspešnih slovenskih smučišč, medtem ko investicija v Kranjski Gori vzbuja pozitivne obete tudi za nadaljnja vlaganja novega lastnika, avstrijsko-italijanskega podjetja Skiways.

Drugod so opravljali manjše posege na več desetletij starih napravah. Večje investicije se namreč merijo v milijonskih zneskih, zato ni presenetljivo, da se lastniki žičnic po pomoč obračajo na državo. Janez Janša, novi lastnik Krvavca, ki je že ob prihodu povedal, da denarja za investiranje nima, skupaj z združenjem žičničarjev snuje strategijo investiranja, ki jo nameravajo nasloviti na novo vlado. Če država in lokalne skupnosti gradijo telovadnice, stadione in bazene, naj vlagajo tudi v žičnice, saj je Slovenija alpska država, kjer je smučanje malodane del ljudske folklore, smučišča so telovadnice na prostem, tekmovalci pa s svojimi dosežki na svetovnem nivoju promovirajo državo. Tako svoj apel vladi argumentirajo v združenju žičničarjev.

Kakšen bo odziv vlade, ki se bo morala spopasti še s številnimi drugimi izzivi, bo pokazal čas. Zdi pa se, da se tudi v primeru prevzemov gorskih centrov potrjuje, da je najboljši kupec strateški vlagatelj s kolikor toliko močnim finančnim zaledjem.