Na humanitarnem teku je tudi letos sodelovalo skoraj sedemsto otrok. / Foto: Primož Pičulin

Dobrodelni Čopek

V Osnovni šoli Orehek so trinajsto leto zapored pripravili humanitarni Čopkov tek. Učenci so tudi tokrat tekli s sošolci in tako simbolično pomagali učencem s posebnimi potrebami.

Na posestvu Janeza Drakslerja v Drulovki se je preteklo sredo zbralo skoraj skoraj šeststo učencev OŠ Orehek in njene podružnice v Mavčičah ter 110 otrok iz vrtcev na Orehku in v Mavčičah. Skupaj s starši, dedki, babicami, prijatelji, znanci, učitelji in ostalimi delavci šole so tekli za otroke s posebnimi potrebami, pridružili so se jim tudi varovanci Centra za usposabljanje, delo in varstvo Matevža Langusa Radovljica. Za startnino so učenci v razredne hranilnike prispevali prostovoljni prispevek v višini ene kepice sladoleda, lahko pa tudi več. Celoten izkupiček prireditve so namenili za Veveričkov šolski sklad.

Učenci s posebnimi potrebami so v redne šole vključeni že vrsto let, v OŠ Orehek pa jim je prav veveriček Čopko pomagal do tega, da lahko delajo in se učijo s svojimi vrstniki že 26. leto. Projekta Veveriček gre v šolo so se lotili na pobudo učiteljice Tatjane Štular, njihov glavni cilj pa je spoznavanje, razumevanje in spoštovanje drugačnosti med nami. »S Svetlano Makarovič sva razmišljali, kako bi otrokom predstavili drugačnost, in tako je nastala slikanica Veveriček posebne sorte,« je razložila Tatjana Štular in dodala, da je bilo takrat že na obzorju tudi vključevanje otrok s posebnimi potrebami v redne šole. »Največja težava je bila, ker učitelji niso bili ustrezno izobraženi, zato so začutili nemoč. Od takrat smo pripravili že ogromno seminarjev na to temo in pozna se, da je bilo na tem področju opravljenega veliko dela, pridobili smo veliko znanja.« Še najlažje je bilo po besedah Tatjane Štular z otroki, ki so brez težav sprejeli sošolce s posebnimi potrebami, težje je premagati ovire v glavah odraslih.

V okviru omenjenega projekta zdaj že 13 let pripravljajo tudi dobrodelni Čopkov tek, s katerim želijo pokazati, da je mogoče pomagati tudi s športnim udejstvovanjem. »Sredstva, ki jih zberemo na ta način, namreč namenimo za nakup didaktičnih pripomočkov ter spremstvo učencev s posebnimi potrebami na taborih in tudi nagrajevanje uspešnih učencev,« je razložila Tatjana Štular. Čopkov tek so popestrili še z zabavnim in športnim programom. Učencem razredne stopnje so predstavili interesne dejavnosti, ki v tem šolskem letu potekajo na šoli, učenci predmetne stopnje pa so se pomerili v različnih športnih igrah.