O zaprtem mostu

V ponedeljek je minil teden dni, odkar je zaprta zahodna kranjska obvoznica čez Savski otok pri Supernovi. Večina voznikov za zaporo zdaj že ve, ve pa tudi, da je vzrok popravilo mostu. Skoraj ga ni Kranjčana in voznika, ki se redno ali občasno pelje po mostu, ki ne bi bil prepričan, da je popravilo nujno.

Asfalt je bil dotrajan, cestišče ob padavinah spolzko, v zadnjih dveh letih sta z mosta zgrmeli dve tovorni vozili, ki sta – k sreči brez hujših posledic – pristali na parkirišču pod njim. Zaradi vsega tega so na kranjski občini že dlje časa pozivali ministrstvo za infrastrukturo (gre seveda za državno cesto), da je treba obvoznico čim prej obnoviti.

Letos spomladi je bilo vendarle vse pripravljeno za gradbena dela, ki so se najprej začela pod mostom in so jih zaradi zapore dela parkirišč opazili zgolj obiskovalci trgovskega centra.

Prejšnji ponedeljek sredi popoldneva, pa so se vozniki naenkrat ustavili pred popolno zaporo mostu. V nekaj minutah je nastal pravi prometni kolaps, zgodilo se je nekaj manjših nesreč, tisti, ki so stali v zastojih, pa so se na družabnih omrežjih spraševali, kaj se v Kranju dogaja, in se, ko so izvedeli za popolno zaporo ceste v naslednjih več kot petih mesecih, spraševali, zakaj jih o zapori tako pomembne kranjske obvoznice ni nihče obvestil.

Dobri dve uri po zapori ceste so opozorilo o daljših zastojih na vseh glavnih kranjskih cestah začeli pošiljati s Policijske uprave Kranj, s kranjske občine pa so sporočili, da bo cesta zaprta predvidoma do 5. marca, ter hkrati pojasnili, da Mestna uprava Kranj o zapori državne ceste do ponedeljka ni bila obveščena.

Sredi tedna so si nato pristojni, ob njih tudi kranjska ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in domači župan Boštjan Trilar, ogledali gradbišče, odgovorni za gradnjo pa so pojasnili, da prej predvidena polovična zapora ceste ni mogoča, saj bi bilo tveganje za varnost preveliko. Ministrica je ob tem spomnila na nedavno hudo nesrečo v Genovi, kjer se je zrušil del viadukta, pa tudi na dejstvo, da je v Sloveniji v slabem stanju več kot petdeset mostov, in ob koncu ogleda mostu so si bili edini, da bo treba pač nekaj mesecev potrpeti.

Vprašanje, zakaj Kranjčani in vsi drugi vozniki niso pravočasno (vsaj nekaj dni prej) izvedeli o zapori ceste, je do danes ostalo neodgovorjeno. Tako kot neodgovorjena ostajajo večna vprašanja, zakaj marsikje v svetu takšna in podobna gradbišča lahko dokončajo zgolj v nekaj dneh (v posmeh vsem smo po televiziji videli primere, ko je gradnja trajala le nekaj ur), pri nas pa so zato tudi na najbolj obremenjenih obvoznicah potrebni meseci.