Drugi festivalski večer je nastopil Jure Goručan, slovenski pianist z razkošno domišljijo in izjemnim občutkom za klavir. / Foto: Primož Pičulin

Poklon pianistom in klavirju

Prvi Festival za mesto in klavir, imenovan Pianopolis, je v treh večerih v kranjskem stolpu Škrlovec povezal sodobne, klasične, džezovske, elektronske in avtorske zvoke klavirja.

Kranj – Po junijskem uličnem koncertnem maratonu, na katerem je nastopilo 38 pianistov na treh lokacijah v središču Kranja, je Layerjeva hiša s programskima partnerjema, to sta PianoRoom in KUD Kataman, pripravila še veličasten jesenski klavirski praznik s štirimi premiernimi nastopi domačih in mednarodnih glasbenikov.

Prvi festivalski večer bi najbolje opisali z besedno zvezo klasična romantika. Rusinja Olga Scheps, ki živi in deluje v Nemčiji, je upravičila svoj sloves trenutno najbolj iskane in zaželene pianiste ter z ganljivo predstavo navdušila prebivalce in obiskovalce mesta. Zaigrala je dela Mozarta, Beethovna, Stravinskega, Scriabina ter Čajkovskega. Drugi večer je sledil prehod iz klasike v sodobnost. Festival je gostil dva izjemno talentirana pianista: domačega klasika Jureta Goručana, ki je zavrgel vnaprej pripravljen material in zaigral kar po občutku, ter Poppy Ackroyd iz Anglije, ki je uporabila vseh deset prstov za sprehod po več kot enem instrumentu ter poskrbela za umirjen in melodičen zaključek večera. V velikem slogu pa sta Pianopolis zaključila Tine Grgurevič, ki deluje pod imenom Bowrain, ter Rok Zalokar. Kot pravita, je bil njun nastop improvizacija avtorskega džezovsko obarvanega minimalizma, ki je vezan na trenutek, hkrati pa je tudi rezultat glasbene rezidence Layerjeve hiše v okviru projekta Dvocikel.