Brez cenzure: ustvarjalci KUD Načeta paleta / Foto: Primož Pičulin

Onkraj cenzure

V tržiškem Kulturnem centru je na ogled razstava Cenzurirano, ki spodbuja k družbeno-kritičnemu razmisleku o instancah, ki omejujejo naš prostor ustvarjanja.

Tržič – Vsestranske likovne ustvarjalce Kulturnega društva Načeta paleta že v osnovi povezuje ideja odprtosti ter medsebojne pomoči pri samoiniciativnem delovanju in ustvarjanju onkraj diktata družbenih instanc. Prav to so dokazali na svoji peti skupinski razstavi, na kateri njihova raznovrstna dela – slike, risbe, kolaži, fotografije, kipi, pesmi, instalacije – na neposreden ter za marsikoga provokativen način postavljajo ogledalo naši družbeni stvarnosti ter naši vpetosti v hermetično zamejene norme ter kriterije družbeno sprejemljivega. Ti so pogosto vsiljeni s strani državno-institucionalnih centrov moči prek populističnih medijev in z ustvarjanjem strahu pripeljani vse do samocenzure – do točke, ko si sami začnemo omejevati lasten prostor svobode.

Z vsem tem se pogumno spoprimejo ustvarjalci, ki se tematike lotijo na različne načine, od samocenzure pa do popolnoma neposrednih del, ki preizprašujejo meje in kriterije cenzure, obenem pa tako avtorje kot gledalce razstave spodbujajo k družbeno-kritičnemu pogledu ter razmisleku. Kot je na odprtju poudaril uveljavljeni slikar Vinko Hlebš, prav odprtost društva in lastne ideje, onkraj vsakršnih direktnih navodil in cenzure, predstavljajo upanje za prihodnost svobode umetniškega izražanja ter obenem svobodnega življenja.

Avtorji razstave so Matevž Urbančnik, Bojan Toporiš, Nina Lang, Hana Uma Zagmajster, Klavdija Bogataj, Mateja in Manc Roblek, Sašo Bogataj, Andrejka Belhar Polanc, Nina Šterman, Marin Kožulović, Matej Sitar, Jošt Belhar, na odprtju sta avtorske pesmi deklamirala Mark Mandy in Jelena Dolenc, za udaren ter navdušujoč glasbeni vložek pa so poskrbeli skupina Funky Monks ter raper Joe Joe. Razstava je na ogled vse do konca oktobra, in sicer vsak petek v septembru med 16. uro in 17.30, v oktobru pa od 16. do 17. ure.