Peter Ribnikar (na sliki) na angleškem motorju Matchless G3, letnik 1940, 350 ccm. Ribnikar ne samo da vsa leta dirka na ljubeljski trasi, ampak sodeluje tudi pri pripravah na dirko.

Pogumno po ljubeljski strmini

V nedeljo je bilo na 22. Hrastovem memorialu, mednarodnem gorskem preizkusu starodobnikov, na startu 78 tekmovalcev iz Slovenije, Avstrije in Češke, ki so tekmovali v sedmih kategorijah. Tekmujejo vozniki na motociklih, motociklih z bočno prikolico in s starodobnimi avtomobili.

Podljubelj – Tisoč tristo sedemdeset metrov visok alpski prelaz Ljubelj s svojimi vzponi, ki na nekaterih ovinkih dosežejo tudi 33 odstotkov, predstavlja zahteven test za voznika na tradicionalnem mednarodnem gorskem preizkusu starodobnikov. Proga je dolga 2300 metrov, letos je trofejo za najboljši čas, 2:47.20, osvojil Jožef Cerar z motorjem NSU Max 300, letnik 1955. Plaketa za najstarejšega voznika je šla Hansu Leitnerju, rojenemu leta 1937, ki se je po tekmovalni trasi iz platoja Ljubelj na vrh Ljubelja odpeljal z motorjem Jawa 356 iz leta 1959. Pokal za najstarejše vozilo, motor Triumph 3HW, letnik 1938, je prejel Leon Bolčina, pokal za originalnost vozila pa Peter Ribnikar za motocikel Matchless G3L, letnik 1940, ter Zdeněk Málek za motocikel Jawa 354, letnik 1959. Organizator tekmovanja, Avto-moto društvo (AMD) Tržič, se je s pokali zahvalil tudi pogumnim tekmovalkam Nevenki Bečan, Anki Hrast in Janji Budič, s posebnim priznanjem za dolgoletno sodelovanje pa tudi češki ekipi.

Direktorja dirke Lada Srečnika še posebej veseli, da so se starejšim tekmovalcem pridružili mlajši, kar je opazno tudi v članstvu AMD Tržič, Sekciji Tomos. Tradicionalno dirko je poimenoval kot srečanje prijateljev, za naprej pa bi si želel, da se jim pridruži tudi kak zbiratelj, ki ima starodobnika (samo) v garaži. »Tu smo zato, ker imamo Tržič in Ljubelj vsi radi. Vsem tekmovalcem želim srečno in varno vožnjo, obiskovalcem pa veliko športnih užitkov,« je zaželel Srečnik pred startom. Gledalcev je bilo veliko, med navijači smo srečali tudi domačine, družina Nemc iz Podljubelja pride vsako leto. Domačin Uroš pa pravi, da bi bila dirka lahko kar dva dni, tako kot je že bila. Zakonca Rant sta menila, da ima tržiška občina prireditvi, ki ju ne gre zgrešiti; šuštarsko nedeljo in gorski preizkus starodobnikov.

Vsi odbori, prostovoljci, člani AMD Tržič, sponzorji in tekmovalci so opravili vsak svoje delo. »Samo da je vreme v redu; tekmovalcev in gledalcev je veliko, vzdušje je letos sploh super,« je povzela tekmovalka Anka Hrast, ki je s soprogom Mirom nepogrešljiva na ljubeljski trasi. Tekmujeta v kategoriji motocikli s prikolico nad 500 ccm, do vključno letnika 1961. Njuna startna številka 87 pa je spomin na Mirovega očeta, Mirka Hrasta, pobudnika prvih dirk na Ljubelj po drugi svetovni vojni. Še več je že pravih »legend« Hrastovega memoriala, med njimi so Matic Zupan, Janja Budič, Joža Rendulič, Peter Ribnikar, Jože Meglič - Tičov Joža, Anton Dežman in drugi.

Skupaj so na že 22. Hrastovem memorialu podelili kar 42 pokalov za dosežke in udeležbo na tekmovanju in v zahvalo tudi šest priznanj za aktivno dolgoletno sodelovanje (Pihalnemu orkestru Tržič, PGD Tržič, Občini Tržič, Veteran klubu Pardubice Republike Češke, Sekciji starodobnikov in ekipi Tomos pri AMD Tržič).