Nakup vozovnice za vlak bo od letošnjega novembra dalje možen tudi prek spletne in mobilne aplikacije. / Foto: Tina Dokl

Vozovnice za vlak bodo na voljo na spletu

Medtem ko slovenski letalski in avtobusni prevozniki že ponujajo spletni nakup vozovnic, bodo Slovenske železnice po desetletju obljubljanja novembra letos svojim potnikom končno omogočile nakup železniških vozovnic na spletu in prek mobilne aplikacije.

Ljubljana – Slovenske železnice so lani prepeljale okoli 14 milijonov potnikov, med njimi največji delež, kar 46 odstotkov, predstavljajo mladi, potniki pa v povprečju prepotujejo petdeset kilometrov. Tea Šavor iz Slovenskih železnic pojasni, da je bil mednarodni razpis, s katerim so iskali ponudnika, ki bi vzpostavil sistem za spletni nakup vozovnic, zaključen že julija 2017. »Izbran je bil konzorcij treh podjetij, in sicer Imovation, Margento R&D in Supra informatika Celotna investicija je vredna 1.445.000 evrov brez davka.«

Nakup železniških vozovnic bo mogoč prek mobilne in spletne aplikacije s kreditnimi karticami, v nadaljevanju bo vzpostavljena tudi možnost nakupa z uporabo spletnih prodajnih storitev, kot so na primer PayPal, Samsung Pay, Apple Pay. Aplikacija bo delujoča v okolju Android in IOS ter bo tako kot v tujini preprosta za uporabo. »Glede na strukturo potnikov predvidevamo, da jo bosta uporabljali predvsem mlajša in srednja generacija, ki tudi najbolj povprašujeta po omenjeni storitvi,« pojasni Tea Šavor in doda: »Zaradi sprememb, vezanih na uvedbo Splošne evropske uredbe o varstvu osebnih podatkov, smo bili primorani ukiniti obstoječo spletno rešitev za podaljševanje vozovnic, novembra 2018, ko bodo vzpostavljene nova spletna aplikacija, mobilna aplikacija in platforma za Android, pa bo potnikom prek vseh teh prodajnih aplikacij omogočeno tudi podaljševanje kupljenih abonentskih vozovnic ter oblikovanje novih paketov, od parkiranja in vožnje z vlakom, nakupa vozovnic drugih ponudnikov prevoza do rezervacij.«

Slovenske železnice predvidevajo, da bo tudi letos število potnikov enako kot lani, z nakupom novih 26 potniških garnitur in modernizacijo prodajnih procesov pa želijo število potnikov še povečati. »Z novimi načini nakupa vozovnic želimo potnikom omogočiti čim boljšo uporabniško izkušnjo, posledično se razvoj rešitve ne bo ustavil pri spletni, mobilni prodaji ter prodaji prek kartomatov.«

V letu 2019 načrtujejo tudi postavitev kartomatov oziroma avtomatov za prodajo vozovnic v celotni prodajni mreži Slovenskih železnic, zlasti na izbranih postajah in postajališčih po kriteriju fluktuacije potnikov, in kot pravi Šavorjeva, na Gorenjskem predvidevajo večje število kartomatov. »Razloga sta poenostavitev in hitrejši nakup vozovnic, cilj vzpostavitve novih kartomatov pa je omogočiti hiter nakup vozovnic tudi na samih postajah in postajališčih.«