Promet in parkiranje na Vršiču trenutno urejajo redarji, a razmere so predvsem ob koncu tedna zaradi izjemnega navala pogosto težko obvladljive. / Foto: Gorazd Kavčič

Na Vršiču nujna ureditev prometa

Potem ko so v soboto na promocijskem dnevu predstavili ukrepe za umiritev prometa v dolino Vrata, turistični delavci, lokalne oblasti in naravovarstveniki ter planinci opozarjajo, da je nujno urediti tudi prometne razmere na cesti čez prelaz Vršič.

Kranjska Gora – Tudi med letošnjo poletno sezono je namreč Vršič ena od najbolj obleganih in prometno obremenjenih točk na Gorenjskem in v Sloveniji. Predvsem ob koncih tedna je promet zaradi parkiranih vozil na tem slikovitem gorskem prelazu pogosto povsem ohromljen. Zato zlasti lokalne skupnosti že leta opozarjajo, da je za Vršič potrebna nova prometna ureditev.

Pri iskanju rešitve bo potrebno sodelovanje različnih ustanov in organizacij.

Na težave opozarjajo tudi planinci. »V našem društvu smo že nekaj let seznanjeni s poletnim vrvežem, predvsem z osebnimi vozili, avtobusi, kombiji, avtodomi, motoristi in posredno vse večjo obremenitvijo in onesnaževanjem okolja na Vršiču. Tam imamo že vrsto let v oskrbovanju dve postojanki, Tičarjev dom in Erjavčevo kočo,« pojasnjuje Janko Rabič, predstavnik Planinskega društva Jesenice. »Glede težav s prometno preobremenjenostjo menimo, da bi jih morali odgovorni – občina, država in turizem – reševati skupaj. Mi pa smo se pripravljeni tvorno vključiti v reševanje, saj želimo, da ta del čudovitega gorskega okolja ostane obremenjen v normalnih okvirih, brez pretiranega hrupa, onesnaževanja in drugih škodljivih vplivov,« še poudarja Rabič.

Kot pravi Blaž Veber, direktor Turizma Kranjska Gora, bi morali za začetek urediti parkirišča na vrhu prelaza, kjer je trenutno prostora za največ petdeset vozil. Tako bi zagotovili osnovno pretočnost, nato bi se morali lotiti temeljitega in premišljenega urejanja prometnega režima v smeri števcev prometa in prostih parkirišč, zagotavljanja parkirišč v dolini, urejanja prometa z dodatnimi redarji in po vzoru iz tujine lahko tudi zaračunavanja cestnine. »Vršič predstavlja eno najlepših točk, povezavo med dvema regijama – in si zasluži finančno injekcijo, ne le za ureditev informacijske točke in parkirišč, temveč celostno ureditev, ki bi omogočala vsem obiskovalcem varen prehod Vršiča,« poudarja Veber in pravi, da se že dlje časa trudijo najti sogovornike, zlasti na strani države, saj brez sodelovanja državnih institucij rešitve niso mogoče.

S tem se načeloma strinjajo tudi na Triglavskem narodnem parku. »Vršič sodi med najbolj obiskane, celo oblegane točke znotraj TNP, kar pomeni, da je pritisk obiskovalcev z vsemi obremenitvami, ki jih povzroča promet, izjemno velik. Na Ruski oziroma Vršiški cesti predstavlja izjemen problem veliko število motoristov, kar vpliva tako na prometno varnost kakor velike obremenitve s hrupom. Pri tem je treba poudariti, da je Vršič gorski prelaz, prek katerega poteka državna cesta, ki povezuje Gorenjsko in Primorsko. Zlasti prebivalci Trente so močno vezani na ta prelaz. Glede na stalno naraščajoč pritisk obiskovalcev je nujno potrebno, da se o problematiki obiska in s tem povezanega prometa na Vršiču pogovarjamo vsi deležniki v prostoru,« pravijo v parku in pri tem poudarjajo, da sta položaj in status Vršiča ter ceste čez Vršič drugačna kot ceste v Vrata, zato bo pri iskanju rešitev potrebnega še več napora. »O konkretni rešitvi mnogo prezgodaj govoriti,« še opozarjajo in zagotavljajo, da bo tudi javni zavod TNP pri reševanju problematike prispeval vse svoje znanje, ki ga imajo njihovi strokovni sodelavci. »Vsekakor bo pri reševanju Vršiča osrednji argument JZ TNP varovanje narave, ki jo našim potomcem moramo prenesti ohranjeno. Ohranjanje narave namreč ne sme biti talec kapitalskega pohlepa.«