Pijača nastane s sočasno alkoholno in ocetnokislinsko fermentacijo čaja ob prisotnosti kulture kombuče. / Foto: Tina Dokl

Kombuča za posel in predvsem zdravje

Mladi Kamničan Mirza Ljubijankić je to poletje uresničil svojo veliko željo postati podjetnik in odpreti proizvodnjo kombuče, pijače, ki nastane s fermentacijo čaja ob prisotnosti kulture kombuče. Ta je pri nas manj znana, a ima vrsto zdravilnih učinkov, poudarja dvajsetletnik.

Kamnik – Konec julija je v Volčjem Potoku svoja vrata odprla prva prava kombučarna v Sloveniji, za katero stoji družinsko podjetje BeLife z direktorjem Mirzo Ljubijankićem na čelu. Prav nič nenavadnega, če Mirza ne bi imel zgolj dvajset let, njegova podjetniška vizija pa je tako izrazita, da kombuča že postaja vse bolj priljubljena pijača tudi pri nas.

Probiotik na osnovi čaja

Da bo podjetnik, Mirza ve že nekaj let, a dolgo mu ni bilo znano, kaj bi želel početi. Ko pa se je spoznal s kombučo, ga je pijača takoj navdušila, hkrati pa je v tistem obdobju za rakom na črevesju zbolel njegov oče in čas je bil za temeljit razmislek o načinu življenja in predvsem tem, kaj vnašamo v svoje telo. »Pravo gorivo za naše telo je zdrava hrana in gibanje – in kombuča je živilo, ki pomaga uravnovesiti prebavo in močno izboljša počutje, vzdržuje imunski sistem in pripomore k neki stabilnosti. Kombuča je pijača iz istoimenske gobe – kvasovk in bakterij, ki fermentirajo čaj, v katerega jih dodamo. Napitek izvira iz Azije, kjer so ga nekoč imenovali božji čaj ali eliksir življenja. Ime je verjetno posledica dejstva, da pri fermentaciji nastanejo številne snovi s poživljajočim, zdravilnim in razstrupljevalnim učinkom. Napitkov okus sicer spominja na mošt, je pa odvisen od uporabljenega čaja. Američani in Avstralci so iz kombuče naredili velik posel, ki se vse bolj širi tudi po Evropi. Gre torej za probiotik na osnovi čaja,« nam razloži Mirza, ki se je posla lotil skupaj s svojim 27-letnim bratom Zlatanom in prijateljem, veliko pa jim pomagata tudi starša. Napitek so poimenovali BeLife kombucha.

Začel je v domači sobi

Prve litre kombuče je skuhal v domači kuhinji, nato pa manjšo proizvodnjo za družino in prijatelje razvil v domači sobi, kjer pa je pogojev in prostora hitro zmanjkalo. Svojo podjetniško idejo je razvijal tudi v sklopu podjetniškega Ustvarjalnika in hitro je prišel čas za odločitev, da se bo posla treba lotiti zares. Prekinil je s študijem menedžmenta in proizvodnjo iz svoje sobe preselil v najete prostore, ki so jih našli v nekdanji gostilni v bližini golfskega igrišča v Volčjem Potoku. Tam ima zdaj proizvodnjo in polnilnico. »Trenutno lahko na mesec napolnim po 2700 stekleničk oziroma devetsto litrov kombuče. Za zdaj smo razvili štiri okuse – klasiko, konopljo, ingver z limonsko travo in kombučo s sadnim čajem, možnosti za okuse pa je še zelo veliko,« pravi Mirza in nas popelje po proizvodnji. Najprej skuha velik kotel čaja, mu doda kulturo kombuče, vse skupaj pusti teden dni, da na 26 stopinj Celzija fermentira, nato napitek filtrira in napolni stekleničke.

Njegovi odjemalci so specializirane trgovine in gostilne, ki podpirajo lokalno, pijačo pa bodo prodajali tudi po spletu.

Ni kosila brez kombuče

Pa je po vsem tem času nad to pijačo še vedno tako navdušen? »Seveda, pri nas doma res ne mine kosilo brez kombuče, tudi prijatelji jo radi pijejo. Nas pa čaka še veliko dela, saj prav splošno znana kombuča še ni. Zato se na vsakem koraku trudim izobraževati, ozaveščati. Kdor pozna kombučo, pomisli le na gobo, sam pa se trudim sporočiti, da je za tem lahko zelo zdrav in osvežujoč napitek.«

Načrtov za svoj lokal za enkrat še nima, mu zato ne manjka drugih. In tudi tu s svojim odgovorom kar malo preseneti. »Vizija našega podjetja je oblikovati nekakšno skupnost, kjer bomo predajali ljudem najboljše, kar lahko naredijo zase. S tem razlogom tudi organiziramo dogodke, poudarjamo zdrav način življenja, zdravo hrano. Tudi ime našega podjetja poudarja to, naj zaužijemo življenje. Ni vse v denarju.«