Že več kot osemdeset malih pivovarn

Slovenija je s količino osemdeset litrov popitega piva na prebivalca na devetem mestu v Evropi.

Prvi petek v avgustu je bil mednarodni dan piva. V Sloveniji so ga letos na pobudo Združenja slovenskih pivovarn organizirano praznovali že tretjič, namenjen pa je bil hmeljarjem, pivovarjem, lastnikom gostinskih lokalov, ki strežejo pivo, in vsem pivcem (ljubiteljem) piva.

Kranj – V Sloveniji je poleg ene velike pivovarne, to je Pivovarne Laško Union, že več kot osemdeset malih pivovarn. Velik del teh pivovarn je včlanjenih v Združenje slovenskih pivovarn, ki si prizadeva ustvariti pivu prijazno gospodarsko okolje, hkrati pa se zavzema tudi za odgovorno uživanje piva. V okviru teh prizadevanj je združenje poskrbelo tudi za prvi prevod knjige Pivo in zdravje, zmerno uživanje piva kot del zdravega načina življenja v slovenski jezik.

Po podatkih združenja je Slovenija s povprečjem osemdeset litrov popitega piva na prebivalca na devetem mestu v Evropi. Na prvem mestu je Češka (143 litrov), sledijo ji Nemčija (104), Avstrija (103), Poljska, Litva, Irska, Estonija in Romunija, za Slovenijo pa so se uvrstile Latvija, Finska, Bolgarija, Hrvaška, Luksemburg in Slovaška, na zadnjem mestu pa je Turčija.

Več piva uvozili kot izvozili

Po podatkih državnega statističnega urada je bilo lani v Sloveniji 57 podjetij, katerih glavna dejavnost je bila proizvodnja piva. Njihovo število se je zelo povečalo po letu 2010, takrat jih je bilo le 13. Lani se je prvič v zadnjih desetih letih zgodilo, da je bil uvoz piva večji od izvoza. Izvoz je znašal 28,5 milijona litrov, uvoz pa 29,5 milijona litrov. Največ piva je Slovenija izvozila na Hrvaško, v Italijo ter v Bosno in Hercegovino, največ pa ga je uvozila iz Avstrije, Hrvaške in Italije.

Potrošniki so lani v gostinskih lokalih v povprečju odšteli za pol litra svežega piva 2,78 evra, v trgovinah pa je povprečna cena za liter piva (v steklenicah po 0,5 in 0,66 litra) znašala malo manj kot dva evra.

En deciliter piva ima štirideset kilokalorij

V Zvezi potrošnikov Slovenije so pred nedavnim na testu preizkusili deset vzorcev svetlega piva tipa lager. »Prav vsa piva so se na testu dobro odrezala, a med njimi so razlike glede senzoričnih ali kemijskih lastnostih ali označb,« ugotavljajo v zvezi potrošnikov, kjer se ne strinjajo, da je za proizvajalce navajanje hranilne vrednosti in sestavin na alkoholnih pijačah prostovoljno, na brezalkoholnih pa obvezno. »Da bo potrošnik lahko zdravo izbiral in vedel, kaj alkoholna pijača vsebuje, potrebuje popolno informacijo. Če je nima, ne more vedeti, da ima pivo skoraj enako energijsko vrednost kot Coca-cola. En deciliter piva ima približno štirideset kilokalorij.«