Bojan Rozman: »Gostje najbolj cenijo gostoljubnost in pripravljenost pomagati.« / Foto: Tina Dokl

Odlično ocenjeno Sonce balkonce

Za Bojana Rozmana se po upokojitvi čas ni ustavil. Na pol prazno domačo hišo sta s soprogo preuredila in ponudila v turistični najem. Apartma Sonce balkonce, ki ga oglašujeta pri globalnem spletnem ponudniku, tuji gostje ocenjujejo najvišje, z oceno deset. Kot pravi Bojan, je najpomembnejše zadovoljstvo gostov, potem pa pride na vrsto tudi udobna postelja ...

Bojana Rozmana upokojitev ni ustavila, da ne bi razmišljal, kako bi še naprej lahko bogatil svoje življenje. Nov izziv je našel v sobodajalstvu, kot pojasni: »Hčerki sta se preselili na svoje in domača hiša na Brezjah pri Tržiču je kar naenkrat postala prevelika. Z ženo sva razmišljala, ali jo prodava in se preseliva v manjšo hišo ali pa v domači razvijeva neko novo zgodbo. Tako sva prišla na idejo oddajanja apartmaja z osmimi posteljami. V tistem času je Ljudska univerza Tržič s podporo Občine Tržič organizirala Podjetniško akademijo in pridružil sem se jim. Tam sem pridobil nova znanja in motivacijo, predvsem pa začel verjeti, da iz tega mora nekaj uspeti. Zakoreninil sem osnovno misel, da sobodajalci prodajamo najprej zadovoljstvo, šele potem udobno posteljo.« Prvega julija lani sta zakonca Rozman, Erika in Bojan, sprejela prve goste. Izraelce. A tudi po dobrem letu dni oddajanja apartmaja večina gostov pripotuje iz oddaljenih dežel – Japonske, Indije, Kuvajta, Južne Koreje .... Izraelci zaradi lepe izkušnje ostajajo njuni gostje. Med Evropejci sta gostila Poljake, Ruse, Nemce, Estonce, Slovencev še ne ... Lani so, v glavnem družine, pri njih ostali v povprečju 2,5 dneva, zdaj 3,5 dneva. Gostje pri ocenjevanju pri spletnem ponudniku booking.com, kjer Bojan Rozman oglašuje apartma Sonce balkonce, sežejo po najvišji desetici. »Gostje najbolj cenijo gostoljubnost in pripravljenost pomagati. Promoviramo tudi lego apartmaja na sončni strani pod Dobrčo in čudovit razgled. Od tod ime apartmaja Sonce balkonce, ki ga je v blagovno znamko razvil zet, pri trženju in spletnemu informiranju sta precej pomagali hčerki,« je pojasnil Bojan Rozman.

Glavni adut: voda

Kot je še povedal, njihovi gostje večinoma prihajajo v Slovenijo z vnaprej pripravljenim načrtom, ki zajema obisk Bleda, Bohinja, Kranjske Gore, Posočja, Postojnske ali Škocjanske jame, Ljubljane s starim delom in BTC-jem. »Vedno bolj pa se trudimo, še posebej pri tistih, ki se vračajo, da jim predstavimo domače okolje. Imam licenco lokalnega turističnega vodnika in rad jih peljem na ogled Dovžanove soteske, Šentanskega rudnika, starega Tržiča ali pa na Bistriško planino na pokušanje tradicionalnih jedi, kot sta masovnek in žganci. Zelo veliko zanimanja je za Dovžanovo sotesko, tekoča bistra voda je namreč za večino naših gostov, ki doma zaradi pomanjkanja ali onesnaženosti ne morejo piti vode izpod pipe, glavni adut.«

Prvi zajtrk je brezplačen

Bojan Rozman poudarja, kako pomemben je prvi stik z gosti. Razloži, da išče harmonijo v stiku z gostom, a te mora biti ravno prav, da ne prekorači meje vsiljivosti. »Vsakemu gostu pripravimo dobrodošlico. Postrežemo z domačim sokom in piškoti in jih seznanimo s pomembnimi informacijami (kontaktnimi telefonskimi številkami za primer, če bi se znašli v težavah, pregledom restavracij, trgovin, turističnimi ogledi z uporabnimi napotki, npr. vpisom navigacije poti, da ne zaidejo, pa z delovnim časom muzejev ...). Drugi del dobrodošlice je brezplačen prvi zajtrk. Noben zajtrk pa se pri nas ne konča s tistim, kar postrežemo na mizi, ampak si gostje hrano lahko dodatno vzamejo še za na izlet. To ima izjemno dober odziv pri ocenah gostov.« Julij in avgust sta bila lani in letos vrhunec sezone glede zasedenosti apartmaja, a Rozman razmišlja, kako še več gostov pritegniti tudi v drugih mesecih leta. »V nižji sezoni želimo biti bolj zanimivi s ponudbo, tako da predvsem starejše goste, ki niso vezani na glavno sezono, pridemo iskat na letališče, jih prepeljemo do nastanitve in med bivanjem popeljemo na bližnje turistične destinacije, jim ponudimo tudi ideje za krajše peš izlete. »Poleg tega ima občina Tržič pozimi na voljo kar nekaj sankaških prog, možnosti za turno smučanje in tudi to lahko predstavlja pomemben izziv lokalnim turističnim ponudnikom.

Mentor drugim sobodajalcem

Bojan Rozman je v tem relativno kratkem času, kar se ukvarja s sobodajalstvom in svojo poslovno zgodbo, ki jo nadgrajuje, že mentor sobodajalcem, ki stopajo na to pot. Kot poudari, morajo ponudniki turističnih kapacitet delovati odprto glede idej in dobrih praks: »Če bo eden na območju delal dobro, bodo vsi izboljšali kakovost in bodo imeli večji uspeh tudi ostali.« V odnosu do gostov doda še eno pomembno dimenzijo – osebno zahvalo in spomin na bivanje pri njih: »Gostje za darilo prejmejo lectovo srce z našim logotipom ali pa ključek z logotipom, na katerem so skupaj z njimi posneti filmčki v prelepem okolju Brezij pri Tržiču. Filmček potem pokažejo doma, prijateljem, znancem ... in morda s tem navdušijo še koga, da nas obišče.«