Direktor Javne agencije RS za varnost prometa Igor Velov / Foto: Tina Dokl

Tovornjaki in avtobusi vozijo prehitro

V času poostrenega nadzora voznikov tovornih vozil in avtobusov so ugotovili, da je največ kršitev zaradi neuporabe varnostnega pasu in prehitre vožnje.

Kranj – Prejšnji teden se je zaključila nacionalna preventivna akcija za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov, ki jo je že drugič letos vodila in koordinirala Javna agencija RS za varnost prometa. Tokratna akcija in nadzor sta bila usmerjena predvsem k preprečevanju najpogostejših kršitev in spodbujanju voznikov tovornih vozil in avtobusov k doslednejšemu spoštovanju prometnih predpisov.

Akcija je trajala od 23. do 29. julija, v času poostrenega nadzora pa so skupno pregledali 4.355 tovornih vozil in avtobusov. Ugotovljenih je bilo 850 kršitev prometne zakonodaje, kar je okoli dvajset odstotkov.

Izmed 3.996 tovornih vozil (1.781 slovenskih in 2.215 tujih tovornih vozil) so bile kršitve ugotovljene pri 579 voznikih tovornih vozil, med 359 preverjenimi avtobusi (95 slovenskih in 264 tujih avtobusov) pa so bile kršitve ugotovljene pri 39 voznikih avtobusov.

Najpogostejše kršitve so bile povezane z neuporabo varnostnega pasu (155 kršitev), prekoračitvijo hitrosti (126 kršitev), preobremenjenostjo vozil (sedemdeset kršitev), nepravilno zavarovanim tovorom (56 kršitev), nezadovoljivo tehnično brezhibnostjo vozil (petdeset kršitev) ter neupoštevanjem obveznih počitkov in odmorov voznikov (29 kršitev).

V obdobju od 1. januarja do 25. julija se je na slovenskih cestah pripetilo 1.416 prometnih nesreč z udeležbo tovornih vozil, kar je v primerjavi z lanskim primerjalnim obdobjem 15 odstotkov več. Vozniki tovornih vozil so bili povzročitelji v 929 primerih prometnih nesreč, od tega je življenje izgubilo 7 oseb, 21 je bilo hudo poškodovanih, 213 pa lažje poškodovanih. Med vozniki tovornih vozil so bile tri smrtne žrtve in trije hudo telesno poškodovani, v vseh šestih primerih pa so bili vozniki tovornih vozil hkrati tudi povzročitelji prometne nesreče. Od tega sta se ponesrečila dva tuja državljana, prav tako dva sta bila tudi med hudo telesno poškodovanimi.

Vozniki avtobusov so bili udeleženi v 201 prometni nesreči, od tega so jih povzročili 86. V prometnih nesrečah, ki jih je povzročil voznik avtobusa, sta letos umrla dva udeleženca, štirje so bili hudo telesno poškodovani, 29 pa je bilo lažje telesno poškodovanih. Poškodovana sta bila dva voznika avtobusa, eden težje in eden lažje.

V Sloveniji tranzitni promet narašča, kar ima na eni strani pozitivne učinke za gospodarstvo, na drugi strani pa negativno vpliva na prometno varnost, saj se z večanjem prometa povečajo tudi možnosti za nastanek prometnih nesreč. Agencija za varnost prometa k reševanju problematike pristopa celostno in s sprotnim iskanjem rešitev, ki jih usklajuje tudi z drugimi državnimi institucijami.

V sodelovanju z ministrstvom za infrastrukturo, ministrstvom za notranje zadeve in Družbo za avtoceste Republike Slovenije si Agencija za varnost prometa prizadeva za vzpostavitev stalnega nadzora nad tovornimi vozili in avtobusi, kot tudi vozniki kombijev na vseh štirih vstopnih točkah v državo ter na celotnem avtocestnem omrežju. Tovrstni nadzori so se v nekaterih drugih državah članicah EU že izkazali za zelo učinkovite.

»Tudi rezultati pilotnega projekta sekcijskega merjenja hitrosti v Sloveniji so pokazali izboljšanje stanja na trojanskem avtocestnem odseku, zato Agencija za varnost prometa podpira uporabo takšnih naprav in uvedbo tudi drugih oblik stalnega nadzora na vseh štirih krakih avtocestnega omrežja«, poudarja direktor Agencije za varnost prometa Igor Velov.

Agencija za varnost prometa bo ministrstvu za infrastrukturo in ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti predstavila tudi predlog za vključitev klimatske naprave kot del obvezne opreme v tovornih vozilih in avtobusih. Za varno udeležbo v prometu je namreč ključno dobro počutje voznika, za kar mora tudi delodajalec zagotoviti ustrezne delovne pogoje.