Matevž Bodlaj, David Švarc in Branko Poljanšek so v torek pojasnjevali glavne poudarke sklenjenega aneksa h kolektivni pogodbi letaliških delavcev.

Na letališču dosegli dogovor

Sindikat poklicnega gasilstva Slovenije in Svobodni sindikat Aerodrom Ljubljana sta pri vodstvu Fraporta Slovenija le izpogajala aneks h kolektivni pogodbi, ki je po besedah predstavnikov sindikatov boljša in bolje vrednotena od pogodbe, ki je veljala do aprila letos.

V sindikatih pravijo, da je kljub napredku, ki so ga dosegli, težav, ki jih je treba rešiti, še veliko. Opozarjajo na težave glede delovnega časa in pogojev dela ter na povečano obremenjenost delavcev ob širjenju letališke poslovne cone in povečevanju prometa na letališču. Poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir odgovarja, da so prav zaradi tega letos zaposlili že dodatnih 43 delavcev, prihodnje leto pa nameravajo še povečati število zaposlenih v operativnih službah.

Zgornji Brnik – Po aprilskem protestnem shodu in grožnjah s stavko zaradi sprejema nove kolektivne pogodbe, ki je bila usklajena le s Sindikatom družbe Aerodrom Ljubljana, ne pa tudi s preostalima dvema sindikatoma, je zaposlenim in vodstvu podjetja konec julija le uspelo doseči dogovor.

Po besedah Davida Švarca iz Sindikata poklicnega gasilstva Slovenije aneks k novi pogodbi, ki se bo do konca septembra tudi ''pretopil'' v kolektivno pogodbo, delavcem prinaša vse ugodnosti, ki so jih zahtevali že spomladi. Vodstvo podjetja je tako pristalo na zahteve sindikatov, da se delavcem ne skrajšujejo odpovedni roki in se jim da pravico do solidarnostne pomoči v primeru daljše bolniške odsotnosti tudi v primeru elementarnih nesreč ali požara. Delavci lahko pridobijo status ožjih družinskih članov tudi za starše, ki jih oskrbujejo, zaposlenim pa pripadajo jubilejne nagrade tudi za skupno delovno dobo in ne le za delovno dobo za čas dela na aerodromu, kot je predvidevala spomladi sklenjena pogodba. Delavci bodo pravico do tridesetih minut odmora lahko izkoristili v enem kosu, z aneksom pa so vzpostavili tudi delovnopravno zaščito sindikalnega zaupnika, ki mu delodajalec brez soglasja sindikata ne more poseči v delovnopravni položaj. Varstvo pred odpovedjo zaposlitve so dobili član sveta delavcev, delavski zaupnik, član nadzornega sveta, ki postavlja delavce, in sindikalni zaupnik in član izvršnega odbora. Iz omejitve letnega dopusta na 35 dni prav tako ne bodo izvzeli delavcev z individualnimi pogodbami, odstranili pa so tudi sporno določbo, na podlagi katere delodajalec ob redni ali izredni odpovedi pogodbe iz krivdnega razloga ne bi vodil dokaznega postopka in delavcu ne bi bil dolžan vpogleda v zbrano kazensko gradivo zoper njega.

Kot je še poudaril Švarc, bodo marca naslednje leto začeli tudi pogajanja za tisti del tarifnega razreda kolektivne pogodbe, ki v tem trenutku ni bil dokončno izpogajan. Novo pogodbo sicer ocenjuje kot boljšo in bolje vrednoteno od tiste, ki je veljala do aprila letos. V sindikatih so zadovoljni predvsem, da jim je uspelo nekoliko dvigniti postavke tarifnega dela in zvišati vrednost točke, na podlagi katere se izračunavajo osnovne plače, s tem pa so se zaposlenim plače povečale. V aneks so umestili tudi redno letno eskalacijo plač, ki je v stari pogodbi ni bilo.

Vendar je kljub doseženemu napredku po besedah vseh treh sindikalistov težav, ki jih bo treba v prihodnje reševati, še veliko. Matevž Bodlaj, član izvršnega odbora Svobodnega sindikata Aerodroma Ljubljana, je poudaril še težave glede delovnega časa in pogojev dela. Medtem ko predsednik Sindikata poklicnega gasilstva na Aerodromu Ljubljana Branko Poljanšek opozarja na dotrajanost in prenatrpanost prostorov za gasilce. Zato si želi, da bi vodstvo podjetja že letos pristopilo k obljubljeni prenovi in dolgoročno v načrte umestilo tudi povečanje gasilske garaže. Kot pravi Poljanšek, je prometa na letališču vedno več, ob širjenju letališke poslovne cone pa imajo tudi gasilci vedno več dela.

Poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir pritrjuje, da aneks prinaša boljše pogoje splošnega dela pogodbe, medtem ko prihodnje leto nameravajo uskladiti tudi tarifni del pogodbe.

Obremenjenosti zaposlenih pa se zavedajo tudi v vodstvu podjetja. »Zato smo letos zaposlili dodatnih 43 delavcev, saj je zaradi povečanja prometa večja tudi obremenjenost zaposlenih. Prihodnje leto pa nameravamo povečati še število zaposlenih v operativnih službah in s tem razbremeniti urnike delavcev,« še pojasnjuje Skobir.