Z Lili Panjtar so otroci spoznali, kako iz odpadnega papirja spet pridobiti uporabne pole papirja. / Foto: Tina Dokl

Evropska unija in varovanje okolja

Pod okriljem informacijske točke Evropske unije (EU), ki deluje v okviru Razvojne agencije Sora, so pretekli teden v Škofji Loki pripravili Poletno šolo EU za otroke.

Škofja Loka – Mladi so skozi druženje na poletni šoli spoznavali Evropsko unijo, pri čemer so poudarek namenili predvsem evropski okoljski politiki oziroma varovanju okolja, je pojasnila Jerneja Klemenčič Lotrič iz Informacijske točke EU Gorenjska pri Razvojni agenciji Sora. Med drugim so razmišljali o tem, kaj lahko sami storijo, da bodo zmanjšali količino odpadkov, v okviru ustvarjalnih delavnic pod vodstvom Lili Panjtar pa so spoznali, kako je mogoče odpadnemu papirju dati novo vrednost.

Obeh delavnic, na katerih so otrokom poskušali teme v zvezi z EU približati na prijeten način, se je po besedah Jerneje Klemenčič Lotrič udeležilo več kot štirideset otrok, pri čemer so sredino delavnico z Mestnega trga zaradi slabega vremena prestavili v inkubator in sodelavni center Lokomotiva. Del otrok se je takoj lotil reciklaže odpadnega papirja, del pa se jih je z upraviteljem Lokomotive Matejem Ruparjem preizkusilo v kvizu o poznavanju Evropske unije, pri čemer so pokazali izjemno dobro znanje. Kot iz topa so recimo izstrelili odgovor, koliko zvezdic je na zastavi EU, prav veliko težav jim niso povzročala niti vprašanja, katera država se je zadnja pridružila EU, koliko držav šteje EU, katera je himna EU in kdaj praznujemo dan Evrope. Mimogrede pa so se še naučili, koliko poslancev je v evropskem parlamentu in koliko jih od tega prihaja iz Slovenije, koliko uradnih jezikov ima EU, v katerih državah je plačilno sredstvo evro in podobno.

Z Lili Panjtar pa so spoznavali, kako iz odpadnega papirja spet pridobiti uporabne pole papirja. Nekateri so se delavnice udeležili že v ponedeljek, zato je recimo Martin Javh takoj opazil, da je v sredo skupina pripravila malce drugačno mešanico papirja. Papir je tudi že koristno uporabil, je pojasnil. »Najprej sem ga polikal, potem pa sem risal po njem.« Po besedah Lili Panjtar so na delavnicah izdelovali papir z »osebno noto« oziroma bolj umetniški papir, ki ima zaradi uporabe različnih vrst odpadnega papirja in raznih dodatkov tudi različno strukturo. Opisala je tudi postopek njegove izdelave. Najprej so ga scefrali na drobne koščke in zmleli v majhnem mešalniku. »Naredili bomo nekakšen smuti,« se je šalila z otroki. Mešanici je možno dodati različne dodatke, v sredo so bile to suhe vrtnice, nato so jo zlili v lesene okvirje in jo precedili skozi gosto mrežo s pomočjo navadnih kuhinjskih pomivalk. Na platnu so tako dobili osnovo za papir, nato pa je treba počakati, da se papir posuši, preden ga je mogoče ponovno uporabiti. Otroci so tako znova dobili unikatne pole papirja za ustvarjanje, ki so jih lahko odnesli s seboj domov.