Rok Starič je s svojimi izdelki že prodrl v velike trgovske verige, pripravlja pa se tudi že na prodor na tuje trge.

Mladi podjetnik, ki stavi na oreščke

Mladi Rok Starič iz Goričice pri Ihanu je že pred časom prepričal Lidl in Hofer, da sta njegovo arašidovo maslo uvrstila na prodajne police, pred kratkim pa je postal tudi mladi podjetnik leta 2018.

Domžale – Najprej je bila stava, menda iz dolgčasa: v enem letu bo izklesal trebušni »sixpack«, kar je skrita želja marsikaterega mladca. Naslednji dan je najel trenerja, se zaprl v bližnji fitnes center in spremenil prehrano. »Kile so šle dol, v enem letu sicer »sixpackov« nisem dobil, sem pa začel bolj zdravo jesti. A ob vsej zelenjavi in pustem mesu sem pogrešal čokolado. Ko sem iskal zdravo alternativo, sem po nasvetu trenerja poskusil različna masla iz oreščkov,« začetek danes uspešne zgodbe opisuje Rok Starič, 31-letnik iz Goričice pri Ihanu.

Radovednost in raziskovalna žilica mu nista dali miru – in tako se je poleti leta 2014, ko je na domači verandi luščil kikirikije papagaju, porodila ideja, da bi poskusil sam izdelati stoodstotno naravno arašidovo maslo. Približno pol leta, nekaj uničenih multipraktikov in zasmojenih kuhinjskih pultov kasneje je prišel do zadovoljivega rezultata in pred slabimi tremi leti že prodal prvi lonček pod blagovno znamko Rok's. Sledila je uspešno zaključena kampanja zbiranja sredstev na platformi Kickstarter, kar je bilo dovolj, da si je kupil profesionalno napravo za trenje arašidov in nehal uničevati domače kuhinjske aparate.

Razširil je ponudbo svojih izdelkov in tako poleg arašidovega masla ponuja tudi mandljevo maslo ter arašidov sladoled. Danes svoje izdelke prodaja v različnih trgovinah z zdravo prehrano po vsej Sloveniji. Že pred časom ga je na svoje police uvrstila trgovska veriga Hofer, lani pa je prepričal tudi Lidlovo žirijo, ki so jo sestavljali novinarka Mojca Mavec, priznani kuhar Tomaž Kavčič in direktor podjetja, da je med dvesto izdelki na Lidlovo lojtrco domačih uvrstila tudi tri njegove.

Enega od pomembnejših priznanj, da je na pravi poti, je dobil pred kratkim, ko je postal mladi podjetnik leta 2018. »Ob razglasitvi sem bil precej presenečen in predvsem vesel, da sem uspel z maslom in ni zmagal kakšen produkt s področja digitalizacije, čeprav seveda tudi to podpiram,« komentira uspeh Rok Starič, ki svoj pogled vse bolj usmerja tudi na tuje trge. V pomoč mu bo gotovo partnersko podjetje iz Avstrije. »Povezava z avstrijskim podjetjem je pomembna predvsem za pozicioniranje na trgu severnih držav, kamor je zelo težko prodreti. Če imaš nekoga iz lokalnega okolja, je lažje, pa se kljub temu se ne zgodi kar tako.«

Rok Starič svoje maslo izdeluje izključno iz svežih arašidov, ki jih uvaža iz Španije. »Na tedenski ravni v povprečju porabimo okoli pol tone arašidov, ob večjih naročilih pa se številka lahko povzpne tudi na tri tone,« pravi mladi podjetnik, ki ne skriva, da si tudi v prihodnje želi rasti. »Rast podjetja nam je vsekakor v interesu, a mora biti organska. Naša vizija je, da bi servirali kvalitetne izdelke večjemu številu ljudi.«

Svojo blagovno znamko Rok's gradi prek družabnih omrežij in z drugimi spremljevalnimi dejavnostmi, pripravlja pa tudi knjigo, ki ne bo le zbirka receptov. A podrobnosti še ne želi izdati.

Kot pravi, ga konkurenca pri razvoju podjetja ne moti. »Najprej sem bil edini pri nas, ki je izdeloval maslo, danes to delajo tudi že drugi. A konkurence se ne bojim, je vedno dobrodošla. Pravzaprav mislim, da je to dobra priložnost za povezovanje, s skupnimi močmi se več doseže, lep primer so mikropivovarji, ki so zgradili pravo skupnost. Nekaj takega si želim tudi jaz, potem je vse lažje.«

Kaj pa je ključ do uspeha? »Delati moraš pametne korake in biti vztrajen. Pa tudi nekaj sreče moraš imeti!«