Znova o sporni coni

Na seji občinskega sveta v Vodicah so znova razpravljali o industrijski coni v Repnjah, ki ji krajani, povezani v civilno iniciativo, nasprotujejo.

Vodiški župan je poudaril, da občina ne podpira črnograditeljev, ter izrazil upanje, da bodo inšpekcijske službe v prihodnje bolje opravljale nadzor, saj »skoraj ni občana, obrtnika ali kmetovalca, ki bi imel vse legalno zgrajeno«.

Člani civilne iniciative pravijo, da jih motijo hrup hladilnikov kakšnih 15 tovornjakov, kolikor jih je trenutno parkiranih v coni, neprestano razkladanje in nakladanje, poleg tega pa jim sive lase povzroča tudi hrup delavnice.

Vodice – Obrtna cona v Repnjah že dolgo razburja vaščane Repenj. Nasprotniki, ki so se povezali v civilno iniciativo, trdijo, da gre za širjenje gospodarske dejavnosti v vasi na račun kmetijskih zemljišč, podjetniki na čelu z avtoprevoznikom Robertom Bergantom pa, da gre za umik težkih tovornih vozil iz središča na obrobje vasi.

Na zemljišču, ki je bilo namenjeno kmetijski dejavnosti, si je Bergant na lastno pest, brez potrebnih dovoljenj, uredil parkirišče za svoja vozila. V postopku sprememb in dopolnitev občinskega prostorskega načrta je pred časom podal tudi razvojno pobudo, ki pa je bila zavrnjena, saj ni imel potrebnih soglasij. Te je v zadnjih mesecih pridobil, z izjemo tistih, ki jih lahko šele po umestitvi pobude v prostorski načrt, zato se je skupaj z odvetnico Matejo Likozar Rogelj udeležil aprilske seje občinskega sveta s prošnjo, naj občinska uprava ponovno obravnava njegovo pobudo in jo umesti v predlog sprememb prostorskega akta, čemur pa občinska uprava z županom Acom Francem Šuštarjem ni bila naklonjena, saj bi to pomenilo zakasnitev v procesu sprejema prostorskega načrta.

V Vodicah pa so nedavno neodvisno začeli še en postopek sprememb in dopolnitev, razvojne pobude pa sprejemajo do konca septembra. Kot je na zadnji seji, ki so se je udeležili tudi predstavniki civilne iniciative iz Repenj, pojasnjeval župan Aco Franc Šuštar, pa novega postopka niso sprožili zaradi avtoprevoznika iz Repenj, temveč zato, ker so že do sedaj evidentirali okoli petdeset razvojnih pobud občanov. Ta opcija je za Berganta manj ugodna, saj si prizadeva za legalizacijo objekta še po stari zakonodaji.

Vodiški župan je poudaril, da občina ne podpira črnograditeljev, ter izrazil upanje, da bodo inšpekcijske službe v prihodnje bolje opravljale nadzor, saj »skoraj ni občana, obrtnika ali kmetovalca, ki bi imel vse legalno zgrajeno«.

Nad takšnimi razlagami pa niso bili navdušeni člani civilne iniciative, ki so se udeležili seje občinskega sveta. Kot pravijo, jih motijo hrup hladilnikov kakšnih 15 tovornjakov, kolikor jih je trenutno parkiranih v coni, neprestano razkladanje in nakladanje, poleg tega pa jim sive lase povzroča tudi hrup delavnice. »Res me zanima, ali kot vizijo razvoja naše vasi vidite delovanje družbe s sedemdeset do sto tovornjaki, kolikor naj bi jih bilo planirano v prihodnje?« je svetnike in občinsko upravo spraševala Simona Zorman, ki živi neposredno ob nastajajočem avtoprevozniškem centru.

Oglasila se je le svetnica Mojca Ločniškar. »Neprimerno je, da ima kapital prednost pred ljudmi,« pravi Ločniškarjeva, ki coni nasprotuje.