Miha Perčič ob grafiki z naslovom Konj / Foto: Igor Kavčič

Grafični Svetovi Mihe Perčiča

V Mali galeriji Likovnega društva Kranj razstavlja mojster grafike Kranjčan Miha Perčič. Tokrat se predstavlja s svojimi grafičnimi Svetovi.

Kranj – V društveni galeriji se Miha Perčič tokrat predstavlja kot nagrajenec in prejemnik odkupne nagrade Gorenjskega muzeja na lanskem šestem Mednarodnem festivalu likovnih umetnosti Kranj – ZDSLU 2017. S svojim delom na temo Simbol, znak in barva je najprej prepričal domačo žirijo. Ta je njegovo delo z naslovom Paket 12.02.07.05.2017 (na ogled je tudi na tokratni razstavi) izbrala za osrednjo podobo omenjenega festivala, ki je na plakatih in publikacijah oznanjala likovni dogodek preteklega leta v Kranju. Da gre za kvalitetno delo, je ocenila tudi mednarodna festivalska žirija, ki je v svoji opredelitvi med drugim zapisala, da Miha Perčič prejme nagrado za gorenjskega avtorja z najboljšo in celovito interpretacijo vseh treh elementov: simbola, znaka in barve.

Na tokratni razstavi Miha Perčič, nedvomno eden prepoznavnejših grafikov v tem delu Slovenije, na ogled postavlja 13 del velikega formata in še dve manjši grafiki povrhu. Velik format mu je blizu, pogosto posega po njem, saj nas tako lažje popelje v svoje Svetove, kot je naslovil tokratno razstavo – in kot je zapisala umetnostna zgodovinarka Melita Ažman, v svet recikliranih spominov in vtisov kot tudi materialov, ki mu že sami po sebi zaradi svojih lastnosti omogočajo kompleksne podobe. »Le-te so v končni fazi dodelane z namenom, da zaokrožijo zastavljeno zgodbo ter celoti vtisnejo lastni pečat, hkrati pa odkrivajo neskončne možnosti grafične podobe. Igra se z domišljijsko konceptualno idejno izpeljavo, s katero nas uči, da na svet gledamo skozi poenostavljeno, abstrahirano uporabo likovnih elementov ter v njih iščemo vzporednice in asociacije s svetovi znotraj naših spominov, ki kljub svoji omejenosti prepričajo z zgodbo.« In v tem je Perčič pravi mojster.

»Najprej pripravim veliko matrico, ki mi na neki način pove, za kakšen motiv bo šlo, z malimi kosi ali pa tudi z barvnimi intervencijami pa ga povežem v zgodbo,« pojasnjuje grafik, ko mi predstavlja grafiko z naslovom konj. Rdeča opredeljuje grivo, zelena njegov rep. V njegovih delih prevladujejo rjavi toni, ki so običajno izhodiščna točka matrice, z rdečo in zeleno pa označuje posamezne podobe. Uporablja tudi modro, ki predstavlja morje in Mediteran, a teh del tokrat v res mali galeriji ni na ogled.

»Veliki format je tudi sprejemljivejši za velik prostor. Poleg tega grafiko od daleč vidiš drugače kot pa takrat, ko pristopiš bliže in vidiš prej nevidne strukture in bolj drobne odtise,« pojasnjuje Perčič, ki za matrico uporablja kartonsko škatlo oziroma lepenko, na katero na različne načine namešča lepilni trak ali kit, s čimer dobi tudi, lahko bi rekli bolj slikarske poteze. Včasih barva prevladuje. Na primer na obeh grafikah s krogoma semaforja z možicljem, kakršen je značilen za Berlin. »Zelenemu sem dodal Kekčev klobuk, da je videti bolj slovenski, tisti na rdečem pa leži. Zelena namreč pomeni aktivnost, torej pojdi naprej, rdeča je neaktivnost, počitek, torej pomeni stop.

Kot je povedal Miha Perčič, bo aktualni grafični cikel nadaljeval tudi v prihodnje, verjetno pa bo pri tem uporabil tudi druge materiale, kot je na primer pleksi. Miha Perčič je mojster sodobne grafike. Preverjeno na tokratni razstavi, ki bo na ogled še do 30. junija.