Letalo Cessna 525 CitationJet1, ki je prejšnji konec tedna s potnico iz Italije kot prvo letalo na reaktivni pogon pristalo na leškem letališču / Foto: Milan Korbar

Prvi pristanek »reaktivca«

Prejšnji konec tedna je v Lescah prvič v zgodovini tamkajšnjega letališča pristalo letalo na reaktivni pogon. Z njim se je na Gorenjsko pripeljala ena od udeleženk turnirja na bližnjem golfskem igrišču.

Radovljica – Gospa, ki se je prejšnji konec tedna na evropsko prvenstvo za seniorje v golfu pripeljala iz Italije, je obenem lastnica skoraj šest milijonov evrov vrednega letala, ki sicer lahko tudi na daljše razdalje prepelje do pet potnikov.

»Za naše letališče je bil to kar poseben dogodek, saj se je zgodilo prvič, da je v Lescah pristalo reaktivno letalo,« je povedal Marko Dežman, koordinator dela na letališču, ki ga sicer večinoma uporabljajo športni piloti iz vse Evrope.

»Odkar je bila steza ob izgradnji gorenjske avtoceste asfaltirana, se je med uporabniki letališča močno povečalo število tujcev,« je pojasnil Dežman. Predvsem gre za športne pilote, čeprav 1.130 metrov dolga vzletno-pristajalna steza omogoča tudi pristanke letal tako imenovane male poslovne aviacije, kakršno je bilo reaktivno letalo znamke Cessna 525 CitationJet1, ki je z italijansko potnico v Lescah pristalo pretekli konec tedna.

Kot še pravi Dežman, upa, da bo prav v povezavi z golfom letališče postalo zanimivejše še za druge uporabnike podobnih poslovnih letal. Da gre za v Evropi običajno prakso, dokazujejo številna manjša letališča v sosednjih državah; med primerljivimi z leškim po dimenzijah je ne tako oddaljeni Zell am See, ki pa je, tudi zaradi mondenosti lokacije bistveno bolj privlačen za tovrstno uporabo.

Kot še pravi Dežman, ni bojazni, da bi bila zaradi povečanega prometa okolica letališča bistveno bolj kot doslej obremenjena s hrupom. Tudi v letalski industriji je napredek skokovit, zaradi česar so sodobna letala med vzletanjem bistveno tišja od letal, ki so jih izdelovali pred desetletji. Ne nazadnje to dokazuje tudi nedavni pristanek reaktivnega letala v Lescah, ki z vidika glasnosti ni bil nič posebnega. Je pa, kot pravi Dežman, na ogled vzleta dan za tem privabil kar nekaj navdušencev nad aviacijo.Letališče v Lescah je bilo sicer urejeno kmalu po drugi svetovni vojni. Do leta 1963 je občasno služilo tudi potniškemu prometu; letala DC3 so iz Lesc letela vse do Beograda in Nemčije. Danes po kriterijih Mednarodne organizacije za civilno letalstvo dolžina steze omogoča vzletanje in pristajanje letal z razponom kril do 24 metrov oziroma medosno razdaljo glavnega podvozja do šest metrov.