V Gorenji vasi so pripravili okroglo mizo na temo varnosti ter vzgoje in preventive v cestnem prometu.

Prometna vzgoja se začne doma

Na pobudo Združenja šoferjev in avtomehanikov (ZŠAM) Žiri ter Javne agencije za varnost prometa (AVP) so v Gorenji vasi pripravili okroglo mizo na temo varnosti ter vzgoje in preventive v cestnem prometu na območju Poljanske doline.

Gorenja vas – V ZŠAM Žiri z različnimi akcijami že vrsto let delujejo predvsem na področju preventive in vzgoje v cestnem prometu, pri čemer se osredotočajo zlasti na najranljivejše skupine v prometu, to so pešci in kolesarji ter otroci in starejši. Zato so se v sodelovanju z AVP odločili poiskati rešitve, kako delovanje na tem področju še izboljšati oziroma kako bi lahko združili moči in povezali vse, ki skrbijo za varnost v prometu, v še učinkovitejši preventivni aparat na terenu.

Predsednik ZŠAM Žiri Marijan Dolenec je v uvodu najprej predstavil aktivnosti, ki jih skupaj s sveti za preventivo in vzgojo v cestnem prometu opravijo v občinah Žiri in Gorenja vas - Poljane ter tudi širše, od spremljanja šolarjev na šolskih poteh ob začetku šolskega pouka do prometne kače in pešbusa. Tako namreč želijo spodbujati otroke, da v šolo hodijo peš. V več akcijah so razdelili več kot tri tisoč odsevnih teles. A četudi imajo ljudje odsevna telesa doma, so z njimi v večernih urah opremljeni le redki, razočarano ugotavlja Dolenec, ki zato meni, da bi cestnoprometni predpisi morali biti del učnega načrta v šolah. S pomočjo svetov za preventivo in vzgojo v cestnem prometu in sponzorjev so z odsevnimi brezrokavniki opremili tudi vse vzgojiteljice v vrtcu, a kljub temu da je to zelo pomembno za varnost celotne skupine na sprehodu, jih mnoge ne nosijo. »Mogoče bi bilo zato nošenje brezrokavnikov treba vključiti v zakonske predpise,« razmišlja Dolenec. Direktor AVP Igor Velov je poudaril, da jim brez entuziastov v lokalnih skupnostih ne bi uspelo izboljševati prometne varnosti, se je pa strinjal, da je ciljev še veliko. Samostojni predmet o prometni vzgoji v šoli se mu zdi neuresničljiv, bi jo bilo pa po njegovem smiselno vključiti prek ostalih predmetov oziroma jo mogoče ponuditi šolarjem skozi izbirne predmete. A čeprav po njegovem šola lahko veliko stori na tem področju, je opozoril, da je s prometno vzgojo treba začeti doma. »Otroke preveč zavijamo v vato; starši pričakujejo, da bodo na področju prometne varnosti vse storili drugi, obenem pa otroke z avtom zapeljejo ne le do telovadnice, ampak skoraj v telovadnico.« Poudaril je, da bi otroke morali bolj spodbujati, da hodijo peš, starši pa jim moramo biti pri tem zgled.

Na področju prometne varnosti je po besedah komandirja Policijske postaje Škofja Loka Saše Enika največja težava še vedno alkohol, med najpogostejšimi vzroki za prometne nesreče pa je naštel še nepravilno stran vožnje, neprilagojeno hitrost in neustrezno varnostno razdaljo. Tudi sam meni, da s sodelovanjem na področju preventivnega delovanja z organizacijami v lokalnih skupnostih lahko z minimalnimi vložki dosežejo še boljše rezultate. V občinah po besedah žirovskega župana Janeza Žaklja veliko sredstev namenjajo za izboljšanje prometne infrastrukture, v njihovi občini so tudi tik pred sprejetjem celostne prometne strategije. »Pri pripravi so sodelovali tudi občani, dobili smo veliko pobud, čeprav ugotavljam, da veliko predlaganih aktivnosti že izvajamo.« Edini humani cilj na področju prometne varnosti je nič smrtnih žrtev prometnih nesreč, je pogovor na okrogli mizi sklenil Velov in dodal, da do takrat ne smemo biti zadovoljni.