Bazna postaja Slovenskih železnic je bila na železniški postaji Kamnik Graben postavljena pred skoraj štirimi leti.

Krajane moti bazna postaja

Stanovalci kamniških ulic, ki živijo v bližini železniške postaje Kamnik Graben, se jezijo nad tamkajšnjo bazno postajo in hrupom vlakov.

Kamnik – Na nas so se obrnili jezni krajani Kettejeve ulice in Poti na Poljane, ki jim – tako pravijo – življenje grenijo Slovenske železnice.

Te so pred skoraj štirimi leti na železniški postaji Kamnik Graben v sklopu projekta Uvedba digitalnega radijskega sistema (GSM-R) na Slovenskem železniškem območju, ki ga je vodilo Ministrstvo za infrastrukturo in prostor, postavile bazno postajo, ki po mnenju krajanov med stanovanjske hiše ne sodi, prav tako naj bi jim povzročala veliko škode.

Stanovalci opažajo bistveno več strel

»Zadnja štiri leta vsi stanovalci na tem, sicer ozkem območju ugotavljamo povečano število strel, ki nam povzročajo veliko škodo. V zadnji nevihti smo imeli prav po vseh hišah uničene elektronske naprave, kar se prej desetletja ni dogajalo, zato opravičeno sumimo, da je za to kriva bazna postaja,« nam je povedala Vanda Klembas, pritrdili pa so ji tudi številni sosedje, ki so se pridružili našemu srečanju. Skrbi jih, da je bazna postaja, ki so jo postavili brez njihove vednosti, za zdravje škodljiva, jezni pa so tudi na strojevodje, ki ob peti uri zjutraj dlje časa puščajo prižgane motorje vlakov, kar povzroča zelo moteč hrup.

Izmerjene vrednosti so skladne z zakonodajo

Za pojasnila v zvezi z bazno postajo in hrupom smo se obrnili na Slovenske železnice. »Na postaji Kamnik Graben je bil stolp postavljen julija 2014 skladno s projektno dokumentacijo. Po zaključku del so bile izvedene meritve in izdelana dokumentacija o pregledu in preizkusu električnih inštalacij. Iz meritev in poročila je razvidno, da so ozemljitve in izmerjene vrednosti skladne z zakonodajo. Prav tako so bile po vključitvi sistema opravljene meritve elektromagnetnega sevanja in izdelano poročilo s strani Zavoda za varovanje zdravja. Obremenitev okolja z elektromagnetnim sevanjem tako ne presega mejnih vrednosti. Strojevodje na rednih šolanjih opozarjamo, da upoštevajo določila glede ugašanja dizelskih motorjev, ko so za to izpolnjeni pogoji. Naj dodamo še, da smo strojevodje že opozorili na lokacijo v Kamniku, kjer obračamo potniške garniture,« nam je pojasnila Tea Šavor.