Mladi podjetniki David Košnik, Luka Čelik, Luka Oblak in Luka Rogelj so žirijo prepričali z lebdečim Teglcem.

Najbolj prepričal lebdeči Teglc

Med dijaškimi podjetji, ki so se predstavila na zaključni prireditvi programa Moje podjetje, je komisijo najbolj prepričalo podjetje škofjeloških dijakov, ki je pobralo večino nagrad in postalo dijaško podjetje leta.

Na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani so se pred nedavnim predstavila dijaška podjetja, ki so sodelovala v letošnjem programu Moje podjetje, ki ga po mednarodni licenci JA Worldwide že peto leto organizira Zavod za spodbujanje podjetnosti mladih.

»Dijaki v enem letu prehodijo celotno pot od ideje do razvoja in raziskave trga ter odločitve za prodajo izdelka ali storitve na trgu. Zaključni dogodek je tokratni sejem, na katerem se predstavijo na stojnici, opravijo pa tudi štiriminutno predstavitev na odru, že pred sejmom pa podajo poslovno poročilo,« je glavne aktivnosti projekta strnil Anton Kokalj, koordinator programa in tudi sam mentor eni od skupin dijakov, ki so se predstavile na Gospodarskem razstavišču. Kot je še dodal Kokalj, dijakov ne želijo le seznaniti s podjetništvom, temveč se skozi celoten proces učijo tudi samoiniciativnosti in timskega dela.

Tadej Debeljak, mentor dijakom s podjetja iBag, ki so izdelali pametno torbo z brezstičnim polnilcem za mobilni telefon in sledilcem za primer, da jo izgubimo, pravi, da je podjetniška miselnost med mladimi v vzponu. Sam na Šolskem centru Škofja Loka dijakom že pet let pomaga do realizacije njihovih podjetniških idej, za svoje delo pa je v petek prejel tudi nagrado.

Škofjeloški šolski center se je sicer na sejmu predstavil še z dvema dijaškima podjetjema. Fantje iz podjetja LeSij izdelujejo lesena LED-svetila. Izdelali so leseno namizno in stensko luč, v eno različico so vgradili tudi napravo za brezžično polnjenje telefona. »V prodaji na spletu nismo našli veliko lesenih lučk z LED-svetili, večinoma so iz drugih materialov, zato smo se odločili za tak izdelek,« so pojasnili Tilen Pestotnik, Gregor Močnik, Simon Štilec in Andraž Jenko, dijaki zadnjega letnika škofjeloške Srednje šole za lesarstvo.

Letošnji nesporni zmagovalci so bili Luka Oblak, Luka Rogelj, Luka Čelik in David Košnik iz Šolskega centra Škofja Loka, ki so pod mentorstvom Petra Kurnika zasnovali podjetje Teglc. Z lesenimi lebdečimi posodami, ki lebdijo s pomočjo magneta, so prepričali letošnjo komisijo in si priborili prve nagrade v kategorijah za najbolj inovativno podjetje, najboljšo stojnico, najboljšo prodajo, tretji so bili v kategoriji za najboljše poslovno poročilo in na koncu osvojili še nagrado za najboljše podjetje po izboru mentorjev ter skupno nagrado za najboljše letošnje dijaško podjetje. »Iskali smo detajl, ki bi pritegnil stranke. Kot smo videli, je na trgu kar nekaj izdelkov, ki lebdijo v zraku s pomočjo elektromagneta, kar pomeni, da potrebujejo električni priklop, mi pa smo iskali način, kako to storiti brez elektrike,« pravijo fantje, ki nameravajo podjetje Teglc razvijati tudi po zaključku programa, saj jim za zdaj s prodajo dobro kaže. Priložnost za promocijo pa bodo dobili že na evropskem tekmovanju dijaških podjetij v Beogradu, kamor so se uvrstili kot zmagovalci letošnjega programa Moje podjetje.

Nad inovativnostjo in zagnanostjo dijakov je navdušena tudi Jožica Rejec, predsednica sveta Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih in nekdanja direktorica Domela. »Upam, da bomo prepričali tudi pristojne na ministrstvu za izobraževanje, da se bo ponekod po Evropi zelo uveljavljen program podjetništva prijel tudi pri nas. Ne gre za to, da bi morali biti vsi podjetniki, toda v tem procesu se dijaki učijo tudi drugih veščin, kot sta samoiniciativnost in timsko delo, ki pridejo prav tudi v nadaljnjem življenju,« pravi Jožica Rejec, ki mladim podjetnikom priporoča, naj se ne bojijo poskusiti, nato pa postopoma razvijati in nadgrajevati svojih podjetij.