Na Darsu zagotavljajo, da bodo med gradbenimi deli na Torovem ves čas zagotavljali po dva vozna pasova v vsako smer. / Foto: Gorazd Kavčič

Letos rušitev polovice postaj

Na Torovem zaradi rušitvenih del in preureditve platoja cestninske postaje ne bi smelo prihajati do večjih zastojev kot navadno, pravi prvi mož Darsa Tomaž Vidic.

Torovo – Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) namerava letos odstraniti približno polovico od 34 čelnih in stranskih cestninskih postaj, drugo polovico pa prihodnje leto, saj te po vzpostavitvi sistema elektronskega cestninjenja za tovornjake DarsGo na avtocestah niso več potrebne. Rušitvena dela trenutno potekajo na cestninskih postajah Log, Razdrto in Torovo, odstranjevanje slednje pa si je v petek ogledal tudi minister za infrastrukturo, ki opravlja tekoče posle, Peter Gašperšič. Ob tem je izrazil zadovoljstvo, da so dokončno vzpostavljeni pogoji za odstranitev cestninskih postaj in da so se dela tudi že začela. »Za nas in verjetno tudi vse uporabnike je ključno, da bodo dela izvedena tako, da ne bo prihajalo do dodatnih zastojev,« je dejal.

Dela na Torovem bodo predvidoma končana do glavne turistične sezone oz. v drugi polovici julija, je napovedal predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic. »Čelne cestninske postaje so bolj kot stranske velika motnja v prometu. Ker bomo pri teh delih vedno zagotavljali po dva vozna pasova v vsako smer, ne bi smelo prihajati do večjih zastojev kot doslej. V celoti pa se jim pri najbolj gostem prometu ni mogoče izogniti,« je povedal.

Oba projekta – vzpostavitev sistema DarsGo in preureditev 34 cestninskih postaj – sta sicer tesno povezana in ju tudi financirajo iz istega vira, je pojasnil Vidic. Za oba so namreč najeli posojilo Evropske investicijske banke v višini 51 milijonov evrov, ki bo pokrilo približno polovico vsake investicije. »To je prvi infrastrukturni projekt v Sloveniji, ki se financira s kreditom, za katerega je porok evropski sklad za strateške naložbe oziroma t. i. Junckerjev sklad. Obenem je tudi prvi Darsov kredit, ki nima poroštva države, ampak poroštvo Evropske unije,« je poudaril.

Cilj projekta odstranitve in preureditve vseh 34 cestninskih postaj je vzpostavitev normalnega profila avtoceste na teh območjih, kar bo omogočilo hitrost vožnje 130 kilometrov na uro. Vrednost celotnega projekta odstranitve je ocenjena na 45 milijonov evrov. Rušitvena dela in preureditev platoja na Torovem bodo stala dobre tri milijone evre, dodatnih šeststo tisoč evrov pa bodo namenili še za istočasno obnovo avtocestnega odseka Torovo–izvoz Vodice, je pojasnil.