Poslovno obdarovanje

Če želite, lahko naslednje vrstice preberete kot zgodbo, ki se je dogodila kilometre stran od Tržiča ali morda nikjer in je celo izmišljena. Lahko pa besede vzamete kot nekaj, kar se je na tržiški občinski upravi dejansko dogodilo. Meni se zdi bolj vprašanje, v kaj in komu Tržičani verjamejo. Ob tem pomislim prav na vse Tržičane, kajti treba je vedeti, da ima v občinskem svetu aktualni župan močno koalicijo, za katero pa ni nujno, da je (še) reprezentativni glas večine občanov.

Političnih razmerij, dopuščam oznako predvolilnih, ne bi vpletala, če se točka dnevnega reda, pa brez zamere – naslovila jo bom čokoladni penis – ne bi znašla kot točka dnevnega reda na zadnji seji občinskega sveta. Resda je bil predlagatelj točke opozicijski svetnik, a župan je imel vse vzvode, in menim, da tudi zadostno število glasov svetnikov, da te dodatne točke ne bi uvrstil v razpravo na dnevni red. Takšna praksa je v preteklosti že bila in ne vem, zakaj je bila ravno ta točka takšna izjema, da je bilo ob enajstih zvečer treba prepričevati o domnevni županovi nedolžnosti manjšino svetnikov in še kakšnega gledalca pred spletnim prenosom seje v živo.

Za kaj gre? Zaokrožilo je pismo, pod katero so podpisani zaposleni (resda anonimno, brez konkretnih imen in priimkov) in v katerem tržiškega župana obdolžujejo mobinga in neprimernega obdarovanja. Domnevni mobing bodo, upam, raziskali pristojni organi – če ne drugega, se bo razblinil dvom. Neprimernemu obdarovanju pa bom namenila več besed. Da se je slednje zgodilo, na nočni seji namreč župan ni zanikal. Zaposlene naj bi ob dnevu žena prejele za darilo sladico v obliki čokoladnega penisa, moški sodelavci pa ob dnevu mučenikov sladico, kar naj bi spominjala na ženski spolni organ. Župan je sicer naknadno pojasnil, da čokoladni penis pravzaprav ni bil čokoladni penis, ampak je bila oblika darila stvar interpretacije. O prenašanju odgovornosti za to, čigava ideja je bilo v resnici to darilo – odgovornost zanj je prevzela direktorica občinske uprave – naj zapišem samo, da v kulturi poslovnega komuniciranja velja osebnostna dimenzija. Kar pomeni, da poslovnega darila ne podari podjetje, podrejeni, temveč njegov predstavnik. Vodja torej.

Poglejmo še podrobneje v svet poslovnih daril. Darila je treba vedno skrbno izbrati. Ne nazadnje je poslovno obdarovanje odraz obdarlovalca, kako sooblikuje in neguje tudi odnose med zaposlenimi. Obdarovanje kaže na lep del odnosa, dokler okvir poslovnemu obdarovanju dajeta bonton in etično ravnanje obdarovalcev. Obdarovanje s čokoladnim penisom lahko morda sodi v kakšno drugo zgodbo, v poslovni svet oziroma na občino pač ne.