Letošnje srečanje Društva učiteljev podružničnih šol Slovenije sta gostili šoli v Podblici in Besnici. / Foto: Tina Dokl

Bogastvo narave kot učno sredstvo

Okrog sedemdeset članov Društva učiteljev podružničnih šol Slovenije se je minuli konec tedna zbralo na 18. strokovnem posvetu, ki so ga tokrat pripravili v podružničnih šolah Podblica in Besnica.

Podblica, Besnica – Letošnje srečanje podružničnih šol, ki sta ga gostili dve kranjski šoli, so posvetili naravnim didaktičnim materialom. »To temo smo izbrali zato, ker želimo poudariti pomen uporabe naravnih materialov v didaktične namene. Bogastvo, ki ga nudi narava, lahko brez škode za okolje uporabimo kot učno sredstvo. Nudijo nam toplino in ponujajo širok spekter uporabe pri različnih predmetih,« sta poudarili letošnji gostiteljici Anica Kordež in Barbara Mesec Štular.

V okviru srečanja so pripravili tudi tematske delavnice ter organizirali likovni in literarni natečaj, ob koncu srečanja je potekal še občni zbor društva. Dogajanje so popestrili s kulturnim programom, odpravili so se tudi na ogled naravnih znamenitosti v okolici gostujočih šol. Kot so ob tej priložnosti poudarili v društvu, so podružnične šole v mirnem, domačem okolju izjemnega pomena za razvoj zdravih medsebojnih odnosov med otroki. »Stkejo se najpomembnejše vezi med šolo in aktivnim življenjem v domačem kraju.« V manjših skupinah, so poudarili, je namreč vsak posameznik slišan in upoštevan pri oblikovanju vaške skupnosti, s čimer se mu razvija občutek varnosti in pripadnosti. Na majhnih podružničnih šolah obenem učenci vzdržujejo stik z naravo in ohranjajo tradicijo domačega kraja. »Učenci sodelujejo na krajevnih prireditvah s petjem, plesom, recitacijami in dramsko igro. Šola je središče dogajanja, ki ohranja življenje in poseljenost podeželja,« so prepričani v Društvu učiteljev podružničnih šol, saj menijo, da se ljubezen do domačega kraja razvije v otroštvu in jo potem nosimo s seboj vse življenje.