»Bled je naš turistični biser, a brez ustrezne infrastrukture ne bo mogel svojim ljudem in vsem, ki vanj prihajajo, ponuditi tega, kar premore,« je poudaril predsednik Miro Cerar, ki si je gradbišče blejske obvoznice ogledal skupaj z evropsko komisarko Violeto Bulc, poslanko Ireno Kotnik, blejskim županom Janezom Fajfarjem in direktorjem občinske uprave Matjažem Berčonom.

Promet vpliva na turizem

Tako Miro Cerar kot evropska komisarka Violeta Bulc sta poudarila pomen povezanosti prometne infrastrukture z razvojem turizma.

»Mladi bodo začeli vršiti pritisk na nas, da jim omogočimo nepretrgano mobilnost z oblikovanjem pametnih vozlišč.«

Bled – Predsednik vlade Miro Cerar in komisarka Evropske komisije za promet Violeta Bulc sta si v petek ogledala potek gradbenih del na trasi prihodnje razbremenilne ceste na Bledu in se nato udeležila posveta o priložnostih, ki jih uresničevanje pomembnih infrastrukturnih projektov odpira kot možnosti za razvoj turizma na Bledu z okolico. Posvet je gostila Višja strokovna šola za gostinstvo, velnes in turizem Bled.

»Za turizem je infrastruktura posebno pomembna, zato sem vesel, da se v tem mandatu gradi zelo veliko, kar je nujni pogoj, da bomo tudi v turizmu še naprej uspešni,« je udeležence srečanja nagovoril predsednik vlade Cerar. Poudaril je še multiplikativne učinke turizma in posvaril, da spodbudni rezultati akterjev v turizmu ne smejo uspavati. »Kadarkoli predstavljamo Slovenijo v tujini, poleg lepot narave in infrastrukture poudarjamo tudi človeški potencial. Če bomo vlagali v izobrazbo mladih, jih bolj povezovali s prakso, potem smo na dobri poti,« je še dejal.

Na vpliv prometa na turizem je opozorila tudi evropska poslanka Violeta Bulc. »Promet ima zelo velik vpliv ne le na to, kje se turizem razvija, ampak tudi, kako se razvija. Prepričanje, da so osnovne prometne povezave, kot sta cesta in železnica, dovolj, je zmotno. Pomembno je, kako je promet organiziran širše, vsebinsko, in to bo v prihodnje v smislu nadgradnje obvoznice preizkušnja tudi za Bled.«

»Ko sva si s predsednikom vlade ogledala gradbišče nastajajoče nove blejske obvoznice, sem bila zelo vesela, da so kolesarske poti povsem ločene od ceste; kolesarji in pešci so namreč najpogosteje žrtve prometnih nesreč. Drug pomemben element, povezan s prometom, pa je onesnaženje. Zato zelo spodbujamo prehod na alternativne vire energije in pametno mobilnost.«

Kot še pravi Bulčeva, na nivoju EU opažajo, da v bolj razvitih državah mlajše generacije kažejo manjši interes, da bi imele vozniško dovoljenje in lasten avto kot starejši, kar je dobro. »Mladi bodo začeli vršiti pritisk na nas, da jim omogočimo nepretrgano mobilnost z oblikovanjem pametnih vozlišč, to je mest, kamor je na primer mogoče priti z vlakom, kjer je potnikom na voljo javni prevoz ali kolesa in so vzpostavljene kolesarske poti za nadaljevanje potovanja.«

V zvezi s tem je Tomaž Rogelj, direktor Turizma Bled, dejal, da si blejski turistični delavci želijo, da bi bila sočasno z južno razbremenilno cesto vzpostavljena tudi kolesarska pot do Bohinja. Sicer pa bodo, kot pravi Rogelj, na Bledu delali tisto, na kar bodo lahko vplivali, to je obveščali, informirali, delali nove infrastrukturne projekte, kot so parkirišča in razbremenilne ceste, in si prizadevali za vzpostavitev učinkovitega javnega prevoza.

Tudi Klemen Langus, direktor Turizma Bohinj, je spomnil na relativno slabe prometne povezave med Bledom in Bohinjem, pri tem pa poudaril pomen resnega razmisleka o tem, kako graditi infrastrukturo na področju Julijskih Alp.