Direktor Jan Šinkovec

Več na tujem kot doma

Agromehanika je lani dosegla drugi najvišji letni promet v času samostojne Slovenije, od dvajset milijonov evrov prihodkov jih je trinajst milijonov evrov ustvarila s prodajo na tuje.

Hrastje – V podjetju Agromehanika so v soboto v poslovno-servisnem centru v Hrastjah pripravili Dan Agromehanike, to je eno od dveh letnih srečanj s kupci in tudi poslovnimi partnerji, ki jih že po tradiciji pripravljajo več kot petnajst let. V šestih urah se je zvrstilo okrog tisoč ljudi, ki so si lahko ogledali škropilnike in pršilnike ter kompaktne traktorje AGT, ki jih v Agromehaniki sami izdelujejo, pa tudi ostalo kmetijsko mehanizacijo, ki jo ponujajo. Posebno pozornost so vzbujale novosti in izboljšave ter novi modeli, med njimi tudi njihov lastni posodobljeni traktor AGT 1055, ki ga prodajajo tudi v Avstraliji, v Južni Koreji in v Iranu. Precej izboljšav je bila v zadnjih letih deležna tudi škropilna tehnika, ki postaja vse bolj zmogljiva, računalniško krmiljena in z vse večjo delovno širino. Perspektiva so samohodne naprave, vendar se jih trenutno še ne lotevajo, ker ugotavljajo, da kupci na to še niso dovolj pripravljeni.

Agromehanika se je razvila v enega največjih izdelovalcev kmetijske mehanizacije v srednji in jugovzhodni Evropi, najbolj je poznana po škropilnikih in pršilnikih iz lastne proizvodnje ter po lastnih kompaktnih traktorjih, prodaja pa tudi mehanizacijo iz prodajnih programov Antonio Carraro, Deutz Fahr, Pronar in od drugih izdelovalcev. Kot je povedal Jan Šinkovec, direktor Agromehanike, je bilo lani za podjetje uspešno leto, saj so, odkar je Slovenija samostojna država, ustvarili drugi najvišji promet, dvajset milijonov evrov, višji je bil le leta 2008, ko je znašal triindvajset milijonov evrov. Prodaja na domačem trgu je bila od predlanske višja več kot za četrtino, pri izvozu je bil porast nekoliko nižji, vendar predvsem zaradi omejenih proizvodnih zmogljivosti, ki jih tudi zaradi izkušenj z zadnjo gospodarsko krizo ne upajo nepremišljeno povečevati. Z izvozom so ustvarili trinajst milijonov evrov prihodkov in s prodajo na domačem trgu sedem milijonov. Stroje prodajajo po vsem svetu, navzoči so na petdesetih trgih sveta, največ pa jih prodajo v Evropi, tu je njihov glavni trg Srbija, kjer uživajo velik ugled zanesljivega ponudnika, še zlasti škropilne tehnike. Lani so pridobili nekaj novih trgov, med njimi je zaradi povpraševanja po večjih količinah še posebej zanimiva Rusija. Večji obseg proizvodnje in prodaje zahteva tudi dodatno zaposlovanje, v zadnjem letu so dodatno zaposlili petnajst ljudi, skupno jih zaposlujejo okoli 150, to je približno toliko kot takrat, ko so ob razpadu Jugoslavije ostali brez pomembnega trga in se je število zaposlenih občutno zmanjšalo, na vsega šestdeset.

Kaj je letos njihov glavni cilj? »Na obstoječih trgih, to je na trgih nekdanje Jugoslavije in še zlasti v Srbiji, želimo povečati prodajo, hkrati pa pridobiti nove trge. Razmere po krizi omogočajo povečevanje prodaje, vendar smo pri novih investicijah v povečevanje proizvodnje previdni, saj ne želimo, da bi v novo krizo, ki jo nekateri že napovedujejo, vstopili s prevelikim kreditom,« je dejal Jan Šinkovec in dodal, da vsako leto namenjajo za investicije približno milijon evrov. Letos posodabljajo strojno opremo, pri tem v delovni postopek vključujejo tudi robota.