S kolesom do Ljubljane

Občina Kamnik se bo skupaj z občinami Mengeš, Trzin in Ljubljana lotila projekta regionalne kolesarske povezave do prestolnice. Gradnja naj bi se začela že prihodnje leto.

Kolesarska povezava bo namenjena dnevni mobilnosti, in ne turizmu, vsaj tretjina kolesarskih stez pa bo morala biti ločena od cest.

Kamnik – V finančni perspektivi 2014–2020 je 420 milijonov evrov evropske kohezijske politike namenjenih za t. i. razvoj regij, Zahodna kohezijska regija, v katero spada tudi občina Kamnik, je upravičena do 133 milijonov evrov, Ljubljanska urbana regija do okoli 50 milijonov evrov, in Občina Kamnik znotraj nje do dobrih 2,3 milijona evrov.

»Tega denarja občine ne bomo črpale preko javnih razpisov ministrstev, ampak gre za neposredno financiranje. Država in občine bodo sklenile pogodbe za tiste projekte, za katere se bomo dogovorili v tem postopku. Občine so bile namreč pozvane k predložitvi projektnih predlogov in na seznamu Ljubljanske urbane regije se je zbralo 23 projektov, ki vsebinsko in finančno ustrezajo zahtevam, med njimi je Občina Kamnik predložila dva: protipoplavne ukrepe za Nevljico in regionalno kolesarsko povezavo Kamnik–Mengeš–Trzin–Ljubljana. Slednji projekt je bil najbolje ocenjen med vsemi, saj se kot prednostne podpirajo prav regionalne kolesarske povezave za zagotavljanje trajnostne mobilnosti,« pravi Barbara Strajnar z Občine Kamnik, ki je vodilna v tem projektu. Prvotno je bil zastavljen še širše, a se mu občine Komenda, Vodice in Domžale nato niso priključile.

Kot pravijo na Občini Kamnik, so morali izpolniti kar nekaj pogojev. Med drugim bo morala biti regionalna kolesarska povezava Kamnik–Mengeš–Trzin–Ljubljana v prvi vrsti namenjena dnevni mobilnosti v službo in šolo (in ne turizmu), vsaj tretjina povezave bo morala potekati po ločenih kolesarskih poteh oz. stezah. Odseke, ki so že urejeni za kolesarje, bodo povezali med seboj. »Kolesarska povezava je načrtovana kot hrbtenica kolesarskega omrežja v sodelujočih občinah. Omogočala bo hitro, varno in udobno kolesarjenje ter bo hkrati odlično povezana z vsemi vrstami javnega potniškega prometa. Splošni cilj projekta je zagotoviti ustrezno, varno in sklenjeno kolesarsko infrastrukturo do te mere, da bo ponujala dobro (hitro in varno) alternativo vožnji z osebnim avtomobilom,« je še povedala Barbara Strajnar in dodala, da podpis pogodbe z ministrstvom pričakujejo do poletja.

Letos je predvidena izdelava projektne in investicijske dokumentacije, prihodnje leto pa odkup potrebnih zemljišč in začetek gradnje. Glavni del aktivnosti pričakujejo v letu 2020. Projekt, vreden 3,7 milijona evrov, je upravičen do 100-odstotnega sofinanciranja EU in države.