Z akcijskim načrtom nad prometne težave

V Bohinju so se odločili s konkretnimi ukrepi rešiti prometne težave, ki nastanejo predvsem v poletnih prometnih konicah.

Bohinjska Bistrica – V četrtek so bohinjski občinski svetniki soglasno potrdili akcijski načrt urejanja prometa v Bohinju, ki omogoča uvedbo vrste ukrepov za vse večjo prometno razbremenitev jezerske sklede, ki se posebno v vročih poletnih dneh utaplja v pločevini. Akcijski načrt predvideva nadgradnjo dosedanjih ukrepov za trajnostno mobilnost in vključuje kratkoročne ukrepe za pet ključnih področij: načrtovanje prometa, hojo, kolesarjenje, javni prevoz in motorni promet. Na področju prometnega načrtovanja bodo pripravili ukrepe s področja organizacije prometa. Na področju hoje bodo osnovni ukrepi namenjeni ureditvi pešpoti in pločnikov, kjer se že letos obeta vrsta investicij. Na področju kolesarjenja bo osnova strategija razvoja kolesarjenja z zasnovo kolesarskega omrežja. Letos bo urejena kolesarska brv med Kamnjami in Poljem na Rju, premika pa so tudi na področju regionalne kolesarske poti, kjer je projektna dokumentacija v pripravi za kolesarsko pot od Soteske do Bohinjske Bistrice in idejna zasnova za pot skozi Sotesko do Bleda. Načrtujejo tudi nadgradnjo sistema izposoje koles z novimi točkami. Največji premiki se obetajo pri javnem potniškem prometu z uvedbo t. i. shuttle prevozov v poletni sezoni od železniške postaje do jezera in oddaljenih parkirišč do jezera, prizadevajo si uskladiti vozne rede, oživiti železniško postajo v Soteski, kjer načrtujejo ureditev parkirišča po načelu parkiraj in se pelji, parkirišča pa naj bi postopoma vse bolj odmikali od jezera. Kot ugotavljajo na občini, bodo načrti težko izvedljivi brez povečanja nadzora nad parkiranjem, kjer se bodo letos poleti v nadzor vključili tudi nadzorniki TNP, pomagala pa bosta mobilna informacijska točka in nadgrajeni inteligentni transportni sistem, ki bo že pred Bohinjsko Bistrico obveščal obiskovalce o prostih parkirnih mestih. Dolgoročni strateški ukrepi predvidevajo gradnjo garažnih hiš v Ribčevem Lazu in Bohinjski Bistrici, prometno zaprtje Ukanca in ceste do slapa Savice ter uvedbo javnega potniškega prometa.

Kot je dejal župan Franc Kramar, urejanje prometa v tako zahtevnem okolju, kot je narodni park, ni preprosto. »Akcijski načrt predvideva nadgradnjo prometa, želimo ljudi usmerjati, naj ne uporabljajo vedno avtomobila oziroma se z njim ni treba ravno pripeljati na obalo, ampak ga lahko pustijo na obrobju in gredo s kolesom ali javnim prevozom do jezera. Zdi se mi pomembno, da smo pri tem enotni in najdemo optimalne rešitve. Čeprav so parkirnine povsem običajne povsod po Sloveniji, so samo v Bohinju večni kamen spotike, kar ni prav, saj je naš namen, da zaščitimo obalo jezera, ki takšne obremenitve preprosto ne zmore.«