Kranjčana Gregor Lisec (levo) in Dejan Korošec lahko od lani njun figov liker prodajata tudi pod blagovno znamko Dr. Fig. / Foto: Gorazd Kavčič

Prešeren dober tudi za posel

Medtem ko je France Prešeren na kulturnem področju dobro uveljavljena blagovna znamka, pa njegovo ime Slovenci precej bolj sramežljivo uporabljamo v poslovne namene.

Kranj – Pesnika Franceta Prešerna imamo Slovenci zapisanega na posebnem mestu. To je še posebej vidno ob kulturnem prazniku, ki je dela prost dan, ob katerem podeljujemo tudi Prešernove nagrade za največje dosežke v kulturi. A če Prešern predvsem na kulturnem področju velja za odlično blagovno znamko, pa njegovo ime Slovenci precej bolj sramežljivo uporabljamo v poslovne namene. Po vzoru avstrijskih Mozartovih kroglic je sicer ljubljansko družinsko podjetje Benedict pred leti začelo izdelovati Prešernove kroglice, v Pekarni Grosuplje ob kulturnem prazniku spečejo Prešernov kruh, upodabljajo ga na različnih spominkih, nato pa se zgodba že počasi konča. Da je uporaba Prešernovega imena lahko tudi dobra poslovna priložnost, pa sta lani začela razmišljati tudi kranjska podjetnika Gregor Lisec in Dejan Korošec, ki sta pred poldrugim letom ustanovila podjetje Hahn Spirits za butično proizvodnjo naravnih alkoholnih likerjev.

V Hahn Spiritsu nastaja tudi figov liker, zato sta Lisec in Korošec kmalu prišla na idejo, da bi ga prodajala tudi pod blagovno znamko Dr. Fig. Na njuno veliko presenečenje sta pri Uradu RS za intelektualno lastnino želeno znamko v lanskem letu brez težav tudi registrirala. »Ko so nama na uradu odgovorili, da blagovna znamka Dr. Fig še ni bila zaščitena za segment alkoholnih pijač, sva bila zelo presenečena. Zdelo se nama je nepojmljivo, da tega ni še nihče storil, a hkrati sva bila tudi vesela, saj sva tako lahko realizirala svojo poslovno idejo, da figov liker poleg znamke Hahn trživa tudi pod blagovno znamko Dr. Fig,« je razložil Gregor Lisec.

Oba sogovornika se zavedata, da Prešeren oz. Dr. Fig, kot so ga klicali otroci, Slovencem veliko pomeni, zato mora biti tudi izdelek, ki ga tržita pod njegovim imenom, ustrezne kakovosti. In prepričana sta, da jima je uspelo. »Figov liker sva razvijala dobro leto, preden sva bila z njim popolnoma zadovoljna in sva ga lahko ponudila trgu. Je v celoti naraven, brez dodanih arom, barvil in sladkorja. Vse, kar je v njem, sta figov sok iz suhih fig, izdelan po najini recepturi, in vrhunski alkohol, ne žganje. Nanj sva kar precej ponosna in tudi odzivi kupcev so zelo pozitivni. Prepričan sem, da bi tudi Prešeren postal najina redna stranka, če bi ga imel možnost pokusiti,« je malo za šalo, malo zares povedal Dejan Korošec.

Figov liker Dr. Fig v mladem kranjskem podjetju najbolje tržijo kot darilo, zato se njegova prodaja občutno poveča pred novim letom, ob letošnjem kulturnem prazniku so po njem povpraševali predvsem kranjski gostinci, ki so postavili stojnice na Prešernovem smenju. Med drugim ga dobavljata tudi Mestni občini Kranj za poslovna darila. »Največ ga sicer prodava v Ljubljano, tako gostincem kot trgovinam s spominki, dobro se je uveljavil tudi na Gorenjskem. Sodelujeva tudi s podjetjem Kompas MTS, ki Dr. Figa prodaja v svojih trgovinah Kompas Shop na mejnih prehodih. Zelo pa naju veseli, da je kot spominek ali darilo očitno obkrožil že dober del sveta, saj ga nama naročajo ljudje iz vse Evrope, tudi iz Nove Zelandije in ZDA, ki so ga že nekje poskusili in jim je bil všeč,« razloži Gregor.

V Hahn Spiritsu sicer poleg figovega likerja izdelujejo še naravna borovničev in medeni liker, slednjega tudi z dodanim čilijem, ter pelinkovec. Čeprav se lastnika zavedata, da je slovenski trg še precej neizkoriščen, pa si želita prodreti tudi na tuje trge. »Ravno zdaj potekajo razgovori z grosistom iz Avstrije, v kontakt z nama so stopili tudi že iz Italije. A pri širjenju trga sva previdna, saj nočeva prehitevati in nepremišljeno skočiti v prevelike čevlje. Za zdaj vztrajava pri butični proizvodnji, najino vodilo je kakovost pred količino in ceno,« sta še povedala.