Ob Blejskem siru so se zbrali (od leve proti desni) župan Gorij Peter Torkar, direktorica KGZ Bled Jana Zalokar, soustvarjalec znamke Bled – Imago paradisi Andrej Pompe, predsednik KGZ Bled Jože Mulej in župan Bleda Janez Fajfar.

Nova kulinarična poslastica

Bled je dobil nov kulinarični proizvod in hkrati turistični produkt, Blejski sir, ki je delo Kmetijsko-gozdarske zadruge (KGZ) Gozd Bled, narejen pa je iz lokalno pridelanega mleka.

Bled – Blejski sir so prvič javno predstavili minulo soboto v avli Infocentra Triglavska roža na Bledu. Pri oblikovanju blagovne znamke Blejski sir so v KGZ Gozd Bled sodelovali s Turizmom Bled. Postali so prvi, ki nosijo oznako Bled lokalni izbor. Tako bodo po besedah direktorice zadruge Jane Zalokar lahko po novem obiskovalcem na Bledu ponudili pravo kulinarično poslastico. »Okus sira je mlečen, prijetno slan, s staranjem je vedno bolj intenziven. Vonj je čist, rahlo intenziven. Skratka zelo okusen,« je strnila predstavitev Blejskega sira.

Sodobni turist namreč po besedah Jane Zalokar ne išče več zgolj klopce ob jezeru, s katere bo pogled na blejske lepote nahranil njegovo utrujeno dušo. Sodobni obiskovalec, pravi, se razveseli tudi dobrot, ki zaznamujejo njegov spomin na obiskani kraj. »Rad odpre svojo malho in odnese okus kraja tudi domov in ga, skupaj z zanimivimi zgodbami, podeli s svojimi domačimi.« Spomnila je, da ima sirarstvo na tem območju že tradicijo, saj je bila leta 1926 ustanovljena Mlekarska zadruga Podhom, kjer so pridelovali ementalski sir, kislo mleko in čajno maslo, nekaj let kasneje je bila ustanovljena mlekarna in sirarna v Bodeščah. »Z željo ponovno obuditi to dejavnost in obenem obogatiti blejsko lokalno ponudbo se je naša zadruga odločila za nov kulinarični proizvod Blejski sir, narejen iz lokalno pridelanega mleka.« Mleko zadruga odkupuje od 21 kmetij v okolici Bleda in Gorij. Kmetje vsake dva dneva pridelajo približno za en kamion mleka, to je 24 tisoč litrov. Lokalno mleko je po besedah Jane Zalokar zaradi mnogih dejavnikov bolj kakovostno – proizvodnja mleka temelji na družinskih kmetijah, ki so živalim in okolju prijaznejše, uporablja se kakovostna krma, transportne poti so kratke. »Zaradi tega je mleko bogatejše in okusnejše, to pa nedvomno vpliva tudi na kakovost sira.« Več let so iskali primernega sirarja, ki bi iz tega mleka izdelal Blejski sir. »Lani smo se dogovorili z enim od kupcev mleka, ki ima sirarno blizu stare Gorice ter je imel proste proizvodne zmogljivosti in potrebno znanje.« Po nasvetih in poizkušnjah priprave različnih vrst sirov so se odločili, da pod izbrano blagovno znamko izdelajo vsaj dva meseca zorjeni poltrdi mastni sir iz pasteriziranega mleka.

Ob predstavitvi Blejskega sira je blejski župan Janez Fajfar poudaril, da je to velik dan ne samo za Bled, ampak tudi okoliške kraje. »Nismo več samo proizvajalci osnovne surovine, ampak smo dokazali, da znamo to tudi nadgraditi.« Gorjanski župan Peter Torkar pa tistim, ki ga sprašujejo, kakšno je v novem siru razmerje med blejskim in gorjanskim mlekom, pomenljivo odgovarja: »Pravo razmerje mora biti, da je dober okus.« Nova blagovna znamka Blejski sir je po prepričanju Andreja Pompeta, soustvarjalca znamke Bled – Imago paradisi, pod katero sodi tudi Blejski sir, najlepša popotnica izpolnitvi ciljev, ki so si jih zastavili tudi v novi strategiji turizma na Bledu. Blejski sir pa naj bi bil šele začetek projekta, saj naj bi ga v prihodnje nadgradili tudi z Blejsko klobaso in suho govedino.