Alja Košar ob eni svojih grafik v galeriji Pogled / Foto: Saša Bučan

Vesolje iz točk

V galeriji Pogled je na ogled razstava grafik Točke v gibanju vizualne umetnice Alje Košar.

Kamnik – Galerija Pogled, ki deluje v okviru Galerije Miha Maleš, torej Medobčinskega muzeja Kamnik, nadaljuje svoje poslanstvo predstavljanja novih mladih pogledov na likovno umetnost. Letošnje razstavno leto, v katerem naj bi se predvidoma predstavilo sedem ustvarjalcev s področja likovne in vizualne umetnosti ter fotografije, je minuli četrtek odprla mlada vizualna umetnica Alja Košar, po rodu s Ptuja, živi in ustvarja pa v Ljubljani. Galerijski svet med prijavami skrbno izbira kvalitetne avtorje, pri čemer daje poudarek sodobnim umetniškim praksam, predvsem pa mladim, ki tako dobijo svoje prve priložnosti za predstavitev. Alja Košar, ki je izbor v decembru dodatno potrdila s študentsko Prešernovo nagrado, je diplomirala iz Likovne pedagogike na Pedagoški fakulteti, kjer je zaključila tudi drugostopenjski študij, ta čas pa se posveča še tej stopnji študija na Akademiji za likovno umetnost. »Gre za avtorico z izoblikovano umetniško govorico, katere ustvarjalna strast je usmerjena predvsem v različne grafične tehnike, s poudarkom na globokem tisku, v prvi vrsti jedkanici,« dodaja kustosinja galerije umetnostna zgodovinarka Saša Bučan. Jedkanice so tudi sredica njene tokratne razstave.

»Glede na to, da sta grafika in risba že ves čas sredica mojega umetniškega ustvarjanja, sem se tokrat želela predstaviti z deli, ki so nastala zadnjih nekaj let in prikazujejo moje raziskovanje (barva v grafiki, raziskovanje točke, dimenzije formata ...) na področju grafike,« o razstavljenih delih razmišlja avtorica Alja Košar. Na razstavi je na ogled 16 grafičnih del različnih formatov v maniri abstraktne umetnosti. Košarjeva kompozicije, ki jih gledamo na njenih grafikah, sestavlja s kombiniranjem – zgoščanjem ali redčenjem točk, ki ponekod prehajajo v zelo drobne linije. »Pri tem uporablja barvo ali pa je odtis črno-bel. Z zgoščanjem ustvari nekakšno globino, in kljub temu da gre za abstraktno slikarstvo, v videnem vseeno začutimo neko sublimnost. Seveda jo pri tem zanima tehnična izvedba grafike, ob tem pa nam podaja tudi neki svoj notranji izraz,« pove Bučanova. »Aljina dela lahko beremo kot zemljevide, videne z vesoljske postaje na Zemljo ali obratno, pogled v neskončnost vesolja, ki nam s prvinskimi oblikami pik in linij nakazuje vedno nove in nove abstrahirane, brezoblične podobe.« Natančnemu opazovalcu se v videnem ponujajo asociacije na predmete, celo figure. V točkovnem zbiru lahko vidimo obraz, roke … Motivi so odprti in vzbujajo domišljijo.

Odprti so tudi formati od majhnih tri krat tri centimetre velikih odtisov do za grafike dokaj velikih formatov. »Obvladovanje formata je vedno izziv. Če je ta manjši, še ne pomeni, da je manj zahteven. Vsak format ima svoje zakonitosti, pri tem pa je seveda treba upoštevati likovna pravila oziroma jezik. Upoštevati moram tudi odnos točk v razmerju do likovnega formata. V primerjavi s formatom lahko ena točka deluje majhna, skoraj nevidna, v drugem primeru pa je spet vidna,« je še povedala Alja Košar.