Garažni objekt, ki bi stal na zemljišču ob krožišču na avtocestnem izvozu za Lesce oziroma Bled, bi imel na vrhu tudi razgledno ploščad.

Z avtom do Lesc, naprej trajnostno

Z gradnjo parkirne hiše ob krožišču na avtocestnem izvozu za Lesce in vzpostavitvijo javnega prevoza želijo zgornjegorenjske občine vzpostaviti pogoje za bolj trajnosten način potovanja tako obiskovalcev kot domačinov.

Lesce – Občina Radovljica je v okviru celostne prometne strategije pripravila načrt za izgradnjo objekta, ki bi po načelu »parkiraj in pelji« obiskovalcem in domačinom omogočil bolj zelen in trajnosten način potovanja po Zgornji Gorenjski. Objekt, ki so si ga zamislili ob izvozu z avtoceste, na zemljišču med krožiščem za Bled in trgovino Lidl, bi imel po načrtih 140 oziroma tristo parkirnih mest, odvisno od tega, ali bodo zgradili tudi kletno etažo. Zasnova projekta temelji na možnosti uporabe električnih avtobusov, koles in podobno. Projekt je na novembrski koordinaciji podprlo vseh sedem županov zgornjegorenjskih občin.

Kot poudarja radovljiški župan Ciril Globočnik, je cilj zadržati čim večje število osebnih vozil čim bližje avtocesti, namen pa umiriti prometni pritisk na najbolj oblegane turistične točke na območju Zgornje Gorenjske. Možnost za nadaljevanje poti predstavljajo javna prevozna sredstva, v poletni sezoni pa tudi kolesa, saj bo na nasprotni strani regionalne ceste speljana državna kolesarska pot od Kranjske Gore proti Ljubljani z odcepom proti Bledu, kar pomeni, da bo to parkirišče lahko tudi izhodiščna točka za kolesarje. Študija predvideva, da bodo zunaj poletne turistične sezone in med tednom glavni uporabniki parkirišča domačini iz Bohinja in Zgornjesavske doline, ki bodo na javnem parkirišču lahko parkirali svoja vozila ter pot do službe nadaljevali skupaj z enim, polno zasedenim avtomobilom.

Ureditev bo tako eden izmed ukrepov vseh občin Zgornje Gorenjske za zmanjševanje števila osebnih vozil na cestah, posledično za zmanjševanje negativnih vplivov na okolje in prebivalstvo, ki jih povzroča promet, so prepričani župani.

Parkirišče je zasnovano v dveh etažah z možnostjo povečanja, kapaciteta pa je glede na trenutni projekt okoli tristo parkirnih mest, nekaj namenjenih tudi za avtodome. Načrt vsebuje prostor za parkiranje koles ter izposojevalnico koles. Na vrhu objekta je načrtovana lesena razgledna ploščad, ki bo – tako načrtovalci – obiskovalce dvignila od brezizraznega miljeja trgovin in prometnih cest, bliže čudovitemu naravnemu amfiteatru Julijskih Alp s Triglavom in Karavank s Stolom na čelu. »Ograja ploščadi se odpira v smeri čudovitih pogledov ter zapira (je višja in onemogoča direktne poglede) proti kakofoniji trgovskih objektov globalnih verig. Na ograji je dovolj prostora, da se predstavita kulturna in naravna dediščina okoliških krajev, turistična ponudba oz. zagotovi kvalitetno usmerjanje obiskovalcev v to območje. Saj je za večino njih prav izvoz z avtoceste prvi stik s turistično pomembnim območjem tega dela Gorenjske.«