Bolj strogo varovanje

Med novembrskimi počitnicami smo precej hodili v hribe. Lepo vreme je nudilo praktično idealne razmere za planinarjenje. Podali smo se tudi na Pršivec, čudovito razgledno točko nad Bohinjskim jezerom. Do enega od izhodišč za Pršivec vodi cesta na planino Blato in še malo dlje. Cesta je zelo dobro urejena. Poleti za vožnjo po tej cesti plačamo pristojbino. Ideje o zaprtju ceste za individualne avtomobile in ureditvi javnega prevoza so že stare. Sedaj je november, pa je bilo še kar veliko tujcev, ki so pristopali na okoliške vršace. Le zakaj ne uvedejo organiziranega prevoza, ki bi vozil gornike po urniku gor in po urniku dol? Vem, da so bile pripombe, da gredo nekateri planinci že ob četrti uri zjutraj na pot, da bi bile pri tem težave ... Saj se da vse urediti – posebna želja, posebno plačilo. To bi pomenilo zaposlitev in delovna mesta za domačine ali za kogar koli. Vso to količino avtomobilov v osrčju edinega narodnega parka je vendar treba omejiti, kaj še čakamo.

Lonely Planet je območje Julijskih Alp uvrstil na tretje mesto najbolj priporočljivih destinacij na svetu, ki jih je vredno obiskati v letu 2018. Poleti je ob jezeru gneča, kot bi bil nekje na najbolj obljudeni morski plaži.

Obiskovalcev Julijskih Alp in celotne Gorenjske regije bo vedno več. Tujcem in domačim obiskovalcem je treba postaviti pravila obnašanja. Skrajno nespametno je ob plačilu parkirnine ali pristojbine za uporabo gorske ceste dopustiti, da se vsa ta pločevina vozi do izhodišč planinskih poti. Lonely Planet je poudaril, da se območje narodnega parka »ne razvija prehitro, ampak preučeno in počasi«. Prav tako menim, da bi bilo smotrno postaviti dnevne kvote za pristop na Triglav in zahtevati več organiziranih skupinskih vodenj. Na gori se bodo ljudje pomendrali. To nikakor ne pomeni, da bi bili domačini in lastniki zemljišč kakorkoli prikrajšani ali oškodovani. Domačini naj se vozijo s svojimi vozili do domov, pašnikov, planin, gozdov, za goste – domače in tuje, pa naj organizirajo javni prevoz. Če regijo primerjajo s Chamonixem v Franciji in Zermattom v Švici, bi tudi pri nas morali posvetiti več pozornosti ohranjanju narave.

Torej idealna situacija bi bila, da bi človek prišel po blejski obvoznici (upamo, da bo kmalu) do Bohinjske Bistrice, tam parkiral avto in počakal na avtobus, ki bi te odpeljal do jezera oz. po zgornji dolini do želenega cilja. Planince bi ustrezen avtobus ali kombi vozil do drugih izhodišč. Domačini bi pridobili delovna mesta, na postajališčih bi uredili ustrezne okrepčevalnice in vstop v območje parka bi bil vsaj za avtomobile nadzorovan. Še bolje bi bilo, da bi ljudje lahko z Bleda prišli v Bohinj po urejeni kolesarski poti ali bi jih pripeljali s seboj oziroma bi jih tam najeli. Saj ne bomo odkrili tople vode, tako pač to počno v tujini. Pa me zanima, kdaj bomo to dočakali pri nas.