Ravnateljica OŠ Poldeta Stražišarja Jesenice Aleksandra Valančič / Foto: Tina Dokl

Center za otroke s posebnimi potrebami

Osnovna šola Poldeta Stražišarja Jesenice je postala eden od strokovnih centrov za celostno obravnavo otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami. Nanj se lahko obrnejo starši, ki pri svojem otroku opazijo, da »nekaj ni v redu« ...

Otrok s posebnimi potrebami je vse več, veliko je avtizma, motenj pozornosti, hiperaktivnosti ... Najbolj pomembno je zgodnje prepoznavanje težav in čim zgodnejša pomoč tako otrokom kot njihovim staršem.

Jesenice – Osnovna šola (OŠ) Poldeta Stražišarja Jesenice je v začetku leta postala eden od strokovnih centrov za celostno obravnavo otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami. Šola je bila izbrana na razpisu ministrstva za izobraževanje, znanost in šport skupaj s konzorcijskima partnerjema OŠ Jela Janežiča Škofja Loka in OŠ Antona Janše Radovljica. Projekt se uradno imenuje Strokovni center v podporo inkluziji, po besedah ravnateljice Aleksandre Valančič pa naj bi v desetih centrih v državi celostno obravnavali otroke in mladostnike s posebnimi potrebami.

»Na center se lahko obrnejo starši, ki pri svojem otroku opazijo, da 'nekaj ni v redu' oziroma se jim zdi, da otrok pomembno odstopa od vrstnikov. Usposobljeni strokovnjaki jim bodo pomagali in svetovali, kako naprej,« razlaga Valančičeva. Želijo si, da bi otroke s posebnimi potrebami diagnosticirali čim prej, jih čim prej tudi vključili v program pomoči in jih nato spremljali celo življenje. »V sklopu projekta se je naša šola usmerila prav v področje zgodnje obravnave otrok s posebnimi potrebami. Nekateri otroci s posebnimi potrebami še vedno ostajajo neodkriti, težave se običajno pripisujejo počasnejšemu dozorevanju. Ob vstopu v šolo pa se izkaže, da je veliko zamujenega in da težave niso izzvenele, temveč so se priključile še druge, zlasti vedenjske in čustvene,« pravi Valančičeva. Zato želijo dati še večji poudarek zgodnji obravnavi otrok, pri tem pa tesno sodelovati tudi s strokovnimi delavci v vrtcu. Ti se namreč pogosto srečujejo z otroki, ki na različne načine odstopajo od vrstnikov, ob njih pa se sprašujejo, kako naj jim na primeren način pomagajo. Tako so že sklenili dogovor o sodelovanju z vsemi vrtci na Zgornjem Gorenjskem.

Ko težave pri otroku opazijo starši, se tudi sami znajdejo v stiski. Informacije iščejo na različnih mestih, napoteni so od strokovnjaka do strokovnjaka, na koncu pa imajo pogosto občutek, da so sami. Zato v sklopu centra pomagajo tudi staršem, da ti čim več informacij dobijo na enem mestu in da se strokovna obravnava in pomoč otroku začne čim prej, pravi Valančičeva. Obenem v centru otroka želijo spremljati na ravni celotne vertikale vzgoje in izobraževanja, torej tudi v času šolanja v osnovni in srednji šoli, kasneje pa tudi pri iskanju primerne zaposlitve.