S postavitvijo opozorilnega sistema se je varnost povečala za 90 odstotkov.

Razpis za varnejše železniške prehode

V lanskem letu se je po podatkih policije v železniškem prometu zgodilo sedemnajst nesreč.

Neupoštevanje prometne signalizacije in nezbranost za volanom sta pogosto kriva za nesreče na železniških prehodih, ki so označeni le z andrejevim križem. Teh je v Sloveniji več kot polovica. Jih znate prečkati varno?

Še posebno nevarna so križišča cest in železniških prog. Po podatkih Slovenskih železnic jih je pri nas 759. Od tega jih je pasivno zavarovanih, torej opremljenih zgolj z andrejevim križem, kar 58 odstotkov.

Podjetje Aktivna signalizacija Korun (A.s.K) v sodelovanju z Zavarovalnico Triglav odpira razpis za sofinanciranje postavitev sistemov COPS@rail na 12 cestnih odsekih, ki prečkajo železniško progo in so pasivno zavarovani z andrejevim križem.

Ti bodo voznike še dodatno opozarjali na previdnejše prečkanje prehoda, občinam pa omogočili boljši vpogled v ravnanje voznikov na tovrstnih prehodih. Občine se za sofinanciranje postavitve sistema v višini do pet tisoč evrov lahko prijavo do 22. novembra 2017.

V letu 2016 se je po podatkih slovenske policije v železniškem prometu zgodilo 17 nesreč. Samo letos pa se jih je do 1. novembra zgodilo že 21. Med njimi je bilo 14 nesreč, ki so za posledico imele zveriženo pločevino, tri osebe so bile telesno poškodovane, štirikrat letos so nesreče terjale tudi smrtne žrtve. Problematika varnosti cestnega prometa na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo je povezana predvsem z neupoštevanjem prometnih predpisov. Posledice neustreznega ravnanja voznikov ob prečkanju železniških prehodov so (pre)pogoste prometne nesreče. Pri tem izstopajo nesreče na pasivno zavarovanih nivojskih prehodih lokalnih cest prek železniških prog, ki so označeni le z andrejevim križem. Tovrstnih prehodov je pri nas več kot štiristo.

Razpis za varnejše železniške prehode

»V izbranih občinah bomo postavili opozorilne sisteme COPS@rail, ki poudarjajo nivojski prehod, opozarjajo voznike na zaustavitev in previdnejše prečkanje železniške proge ter na podlagi podatkov o prometni statistiki, ki jih enote sistema beležijo, omogočajo nadaljnje ukrepe za povečanje varnosti in optimizacijo prometnega režima,« je povedal Peter Korun, direktor podjetja A.s.K.

Skupaj za večjo prometno varnost

Z razpisom za ureditev cestnih odsekov, ki prečkajo železniško progo v slovenskih občinah, se začenja nova sezona projekta Skupaj za večjo prometno varnost. V tem času so z opozorilnimi sistemi opremili že 24 nevarnih cestnih odsekov po Sloveniji in na nekaterih beležijo povečanje varnosti za kar devetdeset odstotkov.

»V Triglavu smo ponosni na dosedanje rezultate projekta, saj smo skupaj s partnerjem in slovenskimi občinami varnost povečali na kar 24 nevarnih cestnih odsekih – križiščih, podvozih, mostovih in drugih lokacijah po Sloveniji,« je dejal Luka Pušnik, direktor Službe za korporativno komuniciranje v Zavarovalnici Triglav in dodal: »Zaradi posledic nesreč na cestnih odsekih, ki prečkajo železniške proge, in v želji, da pripomoremo k večji varnosti tudi na tem področju, slovenske občine z razpisom vabimo, da skupaj uredimo nekaj prometnih točk, na katerih so udeleženci v prometu izpostavljeni najhujšim poškodbam.«