Energijske nalepke na pnevmatikah

Naš avtomobil zaradi pnevmatik porabi do dvajset odstotkov goriva! To pomeni, da nam bo izbira pnevmatik z dobrim izkoristkom goriva zagotovila več kilometrov z manj porabljenimi litri. In že smo pri pnevmatikah, ki imajo majhen kotalni obseg, kar v bistvu pomeni, da so to pnevmatike z velikim izkoristkom goriva. Dobre gume potrebujejo manj energije za kotaljenje. Laže ko se kotalijo, manj goriva porabijo, saj se zaradi trenja in segrevanja izgubi manj energije. In zdaj sledi »razočaranje«: boljša in dražja je pnevmatika, manj kilometrov bomo z njo prevozili. Ampak dokler bo trajala, bo naša vožnja čudovita. Vožnja s tako pnevmatiko bo varna, hitra, tišja, manj goriva bomo porabili in boljši oprijem na cesti bo imela. To pa je tisto, kar moramo imeti na svojem avtomobilu. Pnevmatike so edini stik s cesto, zato naj bi bili pri njihovem nakupu veliko pozornejši in malce manj varčni.

Glasnost pnevmatik

Na energijskih nalepkah je prikazana tudi raven hrupa pnevmatik. Izražena je v decibelih, označeno z oznako dB. Piktogram z do tremi zvočnimi valovi prikazuje razvrstitev pnevmatik glede na bodoče evropske omejitve. Zunanji kotalni hrup pnevmatik ni nujno v povezavi s hrupom, ki ga slišimo v notranjosti vozila. Trije zvočni valovi pomenijo dokaj visoko raven hrupa, a še v skladu z veljavnimi evropskimi predpisi; dva zvočna vala je povprečna raven hrupa, med vrednostjo bodoče omejitve in tri decibele pod omejitvijo; en zvočni val je nizka raven hrupa, več kakor tri decibele pod bodočo evropsko omejitvijo.

Dobra pnevmatika se na mokroti prepozna

Dobro pnevmatiko najhitreje prepoznamo na mokri podlagi. To je eden najpomembnejših dejavnikov, ki ga moramo upoštevati pri novih pnevmatikah. Zato so proizvajalci dodali na nalepko posebno oznako, ki kaže oprijem na mokri cesti. Oznaka s črko A pomeni najboljši oprijem, F pomeni najslabši oprijem. Razreda D in G se pri osebnih vozilih ne uporabljata. V trenutkih, ko vsaka sekunda šteje, je razdalja nekaj metrov lahko izjemno pomembna.