Letos nas zima ne bo presenetila

Cene vulkanizerskih storitev se v primerjavi z lanskim letom niso spremenile. Opaziti pa je, da je vse več ponudnikov na tako imenovanih »last minute« spletnih portalih.

Novembrski dnevi so stresni predvsem za vulkanizerje in prodajalce pnevmatik. Slednji že nekaj sezon opozarjajo, da se vozimo na slabih pnevmatikah.

Ugotovitev večine vulkanizerjev je, da ne glede na to, da je »zimski« zakon o preobuvanju avtomobilov iz letnih v zimske pnevmatike že več kot desetletje v veljavi, večina voznikov čaka zadnji dan, torej 15. november, ki se že nevarno bliža. In potem nastopi slaba volja pred vulkanizerskimi delavnicami, ker se vrste potegnejo v ure čakanja. Kot kaže naš obisk pri nekaterih gorenjskih vulkanizerjih, tudi letošnja sezona ne bo izjema.

»Vse je odvisno od ozaveščenosti voznika, ljubezni do avtomobila (kar je smešno) in seveda debeline denarnice,« nam je povedala večina vulkanizerjev, ki smo jih vprašali, na kakšnih pnevmatikah se vozimo Gorenjci.

Nekateri pa so bili bolj pikri in so povedali, da večina voznikov pri nas menja pnevmatike zgolj zaradi policistov, namesto zaradi osebne varnosti in varnosti udeležencev v prometu. »Tako kot vsako leto – vse je odvisno od vremena,« nam je odgovoril vulkanizer, potem ko smo ga vprašali, ali letos tudi pričakujejo neskončne vrste 15. novembra. V Zgornjesavski dolini so vrste že ves teden, saj je sneg že zapadel in zato so se vrste začele že nekoliko prej.

Pri menjavah so najbolj pridni tisti, ki imajo službena vozila, ker si enostavno ne morejo privoščiti čakanja v vrstah. Posebej so hvale vredni vozniki in lastniki lahkih dostavnih vozil, kombijev pa tudi tovornjakarji.

Več kot dvesto vulkanizerskih delavnic

Cene vulkanizerskih storitev se v primerjavi z lanskim letom niso spremenile. Opaziti pa je, da je vse več ponudnikov na tako imenovanih »last minute« spletnih portalih. To pomeni, da menjavo s centriranjem s pomočjo kupljenih akcijskih kuponov dobimo za manj kot dvajset evrov. Če gremo v specializirane vulkanizerske delavnice, opazimo, da je cena od trideset do štirideset evrov, odvisno od velikosti pnevmatik. Shramba pnevmatik s platišči vred se giblje okoli dvajset evrov, brez platišč pa petnajst. V Sloveniji je okoli dvesto specializiranih vulkanizerskih delavnic, desetkrat toliko pa tistih, ki menjavo pnevmatik ponujajo kot dopolnilno oziroma postransko dejavnost. Ponudbe pnevmatik za osebna vozila je iz leta v leto več. Vsako sezono se pojavi nova blagovna znamka, za katero vozniki prvič slišimo. Vse več je spletne ponudbe, ki sicer deluje zelo dobro, a nekateri opozarjajo, da so med njimi tudi taki, ki prodajajo pnevmatike zelo sumljivega izvora. To pomeni, da so to nam neznane gume, na katerih ni niti datuma izdelave. Pri preverjanju nismo naleteli na tak primer. Smo pa opazili, da se v ponudbi lahko srečamo s strašanskimi razlikami. Na spletu smo iskali zimske pnevmatike dimenzije 205/55R17. Največ zadetkov smo dobili pri zelo znanih znamkah, sedem pa je bilo takih, za katere smo prvič slišali. Razlika v ceni pa je bila astronomska. Med nam najbolj znano znamko in popolnoma neznano je bila razlika točno 162 evrov za kos! Ko smo poklicali in vprašali, kakšna znamka je ta, za katero še nismo slišali, je bil odgovor: »Zelo dobra, vendar jo pri nas še premalo poznamo.« Seveda nismo pričakovali, da bo prodajalec rekel, da gre za gumo, ki ni vredna nakupa. Druga past, v katero se kupec lahko ujame, je starost pnevmatik. Na vsaki je sicer oznaka v obliki štirimestnega števila z oznako DOT. Število nam pove, v katerem tednu in letu je bila narejena.